10 גורמים מרכזיים שמשפיעים על דירוג האתר שלך בגוגל

| מאת :

ישנם גורמים לא מעטים אשר משפיעים על דירוג האתר שלכם ועל המיקום שלו בתוצאות החיפוש של גוגל בניהם האחסון של האתר, הדומיין שלו וכמובן שגם התוכן. כולם מהווים את הפרמטרים המוכרים ביותר, אך יש לא מעט גורמים נוספים שעשויים להטות את הכף לטובתכם. אנו מזמינים אתכם להכיר מקרוב את עשרת הדיברות של קידום האתרים המודרני:

גוגל (והגולשים) אוהבים אתרים מהירים

מכיוון שגוגל שואפת לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר עבור לכל הגולשים שלה – למהירות שבה האתר שלכם נטען יש חשיבות עליונה על הדירוג הסופי שלו.
למעשה, ענקית החיפוש אינה מסתירה את העובדה הזו ואף מספקת ציון של ממש למהירות האתר שלכם, באותו תוכלו לבדוק בכלי הבא.
הכלי של גוגל מבצע סריקה על האתר שלכם, מספק ציון בין 0-100 (שכמובן השאיפה היא להיות כמה שיותר קרוב ל-100) ומעניק לכם אפילו את ההנחיות לשיפור שתוכלו להעביר למתכנת שלכם.

אתר במובייל

איכות התוכן שבאתר

העובדה שגוגל נותנת עדיפות לאתרים שמחזיקים בתוכן איכותי היא לא בשורה חדשה. אם בעבר דחיסות מילות המפתח הייתה מספקת לכם עלייה בתוצאות החיפוש, היום לא רק שהיא לא עוזרת, היא אפילו פוגעת באתר שלכם.
אז איך כותבים תוכן איכותי שגוגל והגולשים אוהבים נכון להיום? פשוט כותבים תוכן איכותי ואינפורמטיבי, באופן טבעי, ללא דחיסה מוגזמת של מילות מפתח ועם תשובות לשאילתות שהגולשים חיפשו (כי הרי לא נרצה שהם ייכנסו לאתר שלנו ולא ימצאו את המידע שהם חיפשו).

כתיבת תוכן

מידת ההתאמה של האתר למובייל

למרות שגוגל מרבה לשנות את האלגוריתם שלה ולייצר פרמטרים חדשים למיקום, אתרים שלא יהיו רספונסיביים או מותאמים למובייל פשוט ירדו במיקומים. רוב התנועה שמגיעה לאתר מגיעה מטלפונים חכמים ומטאבלטים ולכן הנראות והשימוש של האתר שלכם במובייל ישפיע על הדירוג של האתר שלכם. אז לפני שאתם בודקים איך האתר שלכם נראה על המחשב, קודם כל גשו למכשיר הסלולר שלכם ו-ודאו ששם חוויית המשתמש טובה.

אתר שמותאם לכל גודל מכשיר

הוותק והמוניטין של הדומיין

אין ספק שהזמן שהדומיין שלכם נמצא ברחבי האינטרנט הוא פקטור שחשוב לקחת בחשבון בכל תהליך של קידום אתרים בגוגל. למה?
הדומיין של האתר שלכם מאותת לגוגל על יציבות, מוניטין וברוב המקרים עשוי להחזיק אפילו בכמה קישורים איכותיים שמובילים אליו מאתרים אחרים בעלי סמכות ברשת. מצד שני, יכול להיות שבגלל שהדומיין שלכם ותיק נבנו עבורו קישורים שבעבר היו לגיטימים והיום הם עלולים לפגוע באתר שלכם.

בחירת דומיין

מפת אתר –XML  שזחלנים אוהבים

מפת אתר מאפשרת לגוגל ולמנועי חיפוש נוספים לסרוק את העמודים באתר שלכם באופן מהיר וברור יותר. מפת האתר מספקת למנועי החיפוש מידע על ההירכיה של האתר שלכם ופורסת בצורה נוחה את כל העמודים שהאתר שלכם מכיל, בכדי שמנועי החיפוש יוכלו להגיע בקלות לכל העמודים באתר. רוב מפות האתר ישבו תחת הכתובת הבאה – yourdomain.co.il/sitemap.xml.
בדקו את הסיומת הזו תחת הדומיין שלכם ותוודאו שאכן מפת האתר קיימת.
במידה וכן, יש צורך להעלות אותה לכלי מנהלי האתרים של גוגל (Google Search Console) ובמידה ולא ניתן לייצר אותה באמצעות כלים כגון: Screamingfrog, xml-sitemaps.com או פלאגינים רלוונטים במערכות ניהול האתר.

מפת אתר

כותרת ראשית וכותרות משנה איכותיות

אלמנט חשוב נוסף באופטימיזציה של האתר שלכם טמון בסימון הכותרות על פי מידת חשיבותן. חשוב לסמן את הכותרת הראשית שלכם בתגית H1 (אחת בלבד בכל עמוד, על פי הנחיות גוגל) ואת השאר בתגיות H2-6, בהתאם לתוכן. מומלץ גם לשלב את מילות המפתח שאתם רוצים לקדם בכל תגית שכזו, כמובן באופן טבעי ככל האפשר.

כותרת ראשית וכותרות משנה

קישורים חזקים – חיצוניים ופנימיים

בנייה נכונה של קישורים היא בהחלט עניין שלוקח זמן, אך הוא עדיין נחשב לאחד הפרמטרים המרכזיים ביותר בקידום אתרים. כדאי לשים לב שהקישורים החיצוניים שמובילים לאתר שלכם יגיעו ממקורות בעלי דרגת אמינות גבוהה או מאתרים אשר עוסקים באותו הענף שבו אתם עוסקים. גם יצירת קישורים פנימיים באתר חשובה ואלו תורמים להיררכיה ולניווט הקל בין העמודים השונים באתר שלכם.

קישורים חיצוניים ופנימיים

נפח התמונות ואיכות התיאור שלהן

המשקל של התמונות עשוי להשפיע על קצב הטעינה של האתר ולכן מומלץ להעלות לאתר קבצים קלים במידת האפשר. את המשקל אפשר לשפר באמצעות פוטושופ, כלים אונליין ואפילו צייר בווינדוס.
חשוב גם להוסיף תיאור לצד כל תמונה וכמובן שגם טקסט אלטרנטיבי (ALT). העניין חשוב הן לבעלי מוגבלויות והן לבוט של גוגל (שעדיין מעדיפים טקסט).

נפח תמונות

התממשקות לכל המוצרים של גוגל

זה לא סוד שגוגל אוהבת לדעת הכל עלינו, אבל כשמודבר באתר זה כבר אינטרס של כל הצדדים. לכן, חשוב שהאתר יהיה מחובר לגוגל אנליטיקס, לגוגל סרץ' קונסול, לגוגל תג מנג'ר ואף יענה על כל הצרכים של Schema.org. ככל שגוגל יקבל יותר מידע על האתר, הוא יראה בו אמין יותר ולכן במקרים רבים זה יהיה שווה לכם מקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש

הכלים של גוגל

אזכורים ברשתות חברתיות

מעבר לעובדה שכל שיתוף של האתר שלכם ברשתות החברתיות הוא הבסיס של שיווק דיגיטלי בעידן הנוכחי, יש לו גם משמעויות בקידום האתר. גוגל רואה באזכורים האלו כסימן חיובי והבעה של אמון בתוכן שמוצג באתר. עניין זה גם תורם לרלוונטיות של האתר ולכן יש לו משמעות של ממש בתחום הקידום האורגני.

לסיכום, ניתן לראות שיש מגוון רחב של גורמים אשר משפיעים על המיקום של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל. החל מסוג השרת שבו הוא נמצא ומידת הזמינות שלו , דרך ההיסטוריה של כל דומיין ועד לחוזק של כל קישור. כולם גורמים אשר משפיעים על הרלוונטיות שלו בעיני גוגל ועל הבולטות שלו בכל נישה.

רשתות חברתיות

 

 

 

אהבתם? שתפו את החברים!
היסטוריה של קידום אתרים
התממשקות לטרנזילה
שוקולד

חדשות עדכונים וכלים שימושיים