פרסום בערוץ 13 – כמה זה עולה ולמה הפרסום באינטרנט משתלם יותר?

| מאת :

נסו לרגע לדמיין את העסק שלכם מככב בפרסומת באמצע פרק של הישרדות או האח הגדול. מן הסתם התחושה טובה, אפילו טובה מאוד. אם אתם מדמיינים בפרסומת שלכם למשל את עופר שכטר או גיא זוארץ, ואולי נועה קירל או סטפן, החיוך על הפנים שלכם יתרחב. השאלה היא האם גם כשיגיע החשבון על אותו פרסום בערוץ 13 החיוך עדיין יישאר, ואם אכן כדאי להשקיע בהופעה בתוכניות טלוויזיה, גם כשהן פופולריות. התשובה מחייבת התעמקות בתחום – ובעמוד זה תמצאו מידע רלוונטי שיעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

איך מחשבים כדאיות שידור פרסומות בערוץ 13?

השידורים של ערוץ 13 החלו ב-2017, אחרי שערוץ שתיים פוצל לקשת (שקיבלה את אפיק 12, שעל הפרסום בו תוכלו לקרוא כאן) ולרשת. ב-2019 התמזגה רשת עם ערוץ 10. לחברה המאוחדת מספר מותגים חזקים ובהם המירוץ למיליון, הישרדות, משחקי השף וגם חברת החדשות שלה נחשבת לאיכותית מאוד – אולם רוב הזמן הרייטינג שלה נמוך בהשוואה לערוץ 12.

העובדה הנ"ל מובילה לכך שניתן לקנות משבצות פרסום בערוץ 13 במחיר נמוך יחסית לזה של ערוץ 12, אם כי גם כך מדובר בעלות של לפחות כמה אלפי שקלים לכל הקרנה. בפריים טיים המחיר הוא כבר כמה עשרות אלפי שקלים, בהתאם לרייטינג הספציפי בכל תוכנית – וכשלוקחים בחשבון את הצורך להקרין את הסרטון שהפקתם כמה וכמה (וכמה) פעמים, התשובה לשאלה כמה עולה פרסומת בערוץ 13 היא הרבה כסף, ואפילו הרבה מאוד.

הנתון השני במשוואה שעוזר לחשב את כדאיות הפרסום בתוכניות של רשת הוא הרווח. השקעה משמעותית עשויה להניב כמובן רווח נכבד, אבל במקרה של הפרסומות בטלוויזיה יש בעיה מהותית כשמנסים לבחון את האפקטיביות שלהן. מצד אחד, גם אנשים שהושפעו מפרסומות בערוץ 13 לא בהכרח מייחסים את ההחלטה לקנות מוצר כזה או אחר לצפייה בתשדיר, ומצד שני חלק גדול מהצופים מזפזפים במהלך הפסקות הפרסומת או מנצלים את הזמן לעיסוקים אחרים. בנוסף, בפרסום בטלוויזיה אין יכולת לפנות לקהלי יעד ספציפיים, וזאת בשל הקושי המובן לפלח במדויק את הצופים בכל רצועת שידור.

פרסום בערוץ 13
האם הפרסום בערוץ 13 באמת משתלם..?

איך משפיעים השינויים בתחום השיווק על מחיר הפרסום בערוץ 13?

התשובה לשאלה כמה עולה פרסומת בערוץ 13 מושפעת לא רק מהרייטינג, אלא גם מהביקוש: ככל שמפרסמים רבים יותר מתחרים על הופעה בהפסקות הפרסומות, כך רשת יכולה לגבות סכום גבוה יותר לכל נקודת רייטינג.

בהקשר לזה, כדאי לדעת שעוגת הפרסום השתנתה באופן משמעותי בשנים האחרונות. ב-2009 למשל הטלוויזיה הייתה דומיננטית מאוד כש-40% מסך התקציבים לשיווק הוקצו לפרסומות בערוצים המסחריים. האפיק המרכזי השני היה העיתונות המודפסת, עם נתח שוק של כ-35%, ולנוכח ההבדלים המשמעותיים בין אופי הפרסום בטלוויזיה לבין הפרסום בעיתונים, תחום הפרסומות הטלוויזיוניות פרח.

ב-2019 לעומת זאת החלק של הטלוויזיה עמד על 36%, ואילו השיווק בדיגיטל כבר עקף אותה והגיע ל-38%. מאחר שבדיגיטל ניתן ליצור גם קמפיינים שכוללים אלמנטים ויזואליים בולטים, כולל סרטונים, מדובר בתחרות של ממש – שמובילה לירידה מתמשכת בביקוש לשידור פרסומות בערוץ 13. מצד אחד, הזדמנות להגיע לטלוויזיה גם בסכום נמוך יותר (אם כי עדיין גבוה), מצד שני חומר למחשבה אודות הכדאיות של השימוש באינטרנט לטובת שיווק אפקטיבי.

כמה עולה פרסומת בערוץ 13
הפרסום בטלוויזיה מיושן – עברו לדיגיטל!

למה השיווק בדיגיטל עקף את הפרסום בטלוויזיה בכלל ובערוץ 13 בפרט?

אפשר לאהוב את זה ואפשר להסתייג מכך, אבל אנחנו חיים בעולם דיגיטלי. המרחבים הדיגיטליים השונים כובשים עוד ועוד חלקים מהחיים שלנו, וכולנו, או לפחות רובנו הגדול, מבצעים יותר ויותר פעולות דרך האינטרנט. פרסום בערוץ 13 אולי מקנה יוקרה, אבל חלק גדול מאוד מהחיפושים אחרי מידע רלוונטי, וכמובן הקניות עצמן, מתבצע באינטרנט.

עוד סיבה לעליית הדיגיטל היא האפשרות להגיע לקהל מפולח מאוד. כך למשל מי שבוחר באופציה של פרסום ממומן בפייסבוק יכול להגדיר את גילאי הגולשים שייחשפו למודעה, את האזור הגיאוגרפי שבו הם נמצאים, מגדר, מצב משפחתי, תחומי עניין ועוד. המיקוד המרבי הופך את הפרסום לאפקטיבי להפליא ולכן גם כדאי, מה גם שניתן בכל נקודת זמן למדוד במדויק את התוצאות. קראו עוד על פילוח שוק כאן.

סיבה נוספת היא האפשרות לייצר אינטראקציות משמעותיות עם לקוחות פוטנציאליים. בפרט, ניתן לעשות זאת עם דף עסקי בפייסבוק שמתופעל באופן מקצועי, מושך אליו תשומת לב וממתג אתכם גם כמומחים בתחום ספציפי וגם ככאלה שנגישים לקהל שלהם ועוזרים לו.

יתרון משמעותי אחר של שיווק בדיגיטל הוא האפשרות לפעול בכל מסגרת תקציב. עם קידום ממומן בגוגל למשל אפשר בסכומים נמוכים למשוך באופן מיידי קהל גדול מאוד לאתר או לדף נחיתה, ולהגדיל תוך זמן קצר את היקפי המכירות. קידום אורגני בגוגל כבר מבטיח חשיפה מתמשכת לטווח ארוך, ובעידן שבו כאמור חלק גדול מאוד מצריכת המידע וגיבוש תפישת העולם הצרכנית מתבצעים ברשת, מהלך שכזה מניב תועלת רבה הרבה יותר בהשוואה לפרסומת בטלוויזיה בתחומים רבים.

השתכנעתם שהשיווק בדיגיטל משתלם יותר? השאירו פרטים:

    *** מאמר זה נכתב ע"י אורי שחם, מנהל מחלקת קידום אתרים בלינקשייק.

    תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך…

    אהבתם? שתפו את החברים!
    מה זה אופטימיזציה
    החלפת קישורים של מקצוענים

    חדשות עדכונים וכלים שימושיים