אאוטבריין : ספרו סיפור

| מאת :

בזמן האחרון, אחת מדרכי השיווק הפופולארית ביותר ברשת היא "שיווק באמצעות תוכן". במקום לכתוב כמה המוצר שלנו (או השירות לצורך העניין) מגניב או לציין את היתרונות שלו בצורה אפרורית ומשעממת, אנחנו משתמשים בתוכן אמתי ומעניין כדי לשווק אותו, תוכן שגם ייתן ערך נוסף לגולש.

שיווק באמצעות תוכן ניתן לבצע באמצעות כמעט כל פלטפורמה הקיימת כיום ברשת: החל משיתוף פעולה עם אתרי תוכן גדולים (ynet), דרך כתיבת בלוג מקצועי או פוסטים אורחים בבלוגים אחרים, וכלה ברשתות חברתיות, רשימות תפוצה וספרים דיגיטאליים.
לפי דניאל זריהן, כך אנחנו בעצם תופסים את הגולשים בזמן שהם מחפשים מידע ברשת או גולשים באתרי תוכן במקום לשווק להם באופן ישיר. לכן, אין פלא שהגולשים משתכנעים יותר בקלות וקל להם הרבה יותר להזדהות עם המותג שלנו.

אחת מהפלטפורמות החדשניות ביותר שמתאימה לשיווק באמצעות תוכן כמו כפפה ליד היא Outbrain. למי שלא מכיר, מדובר במערכת שממליצה על תכנים דומים לאלו שהמשתמש קורא כרגע ומפנה אותו אליהם באמצעות מודעות וקישורים שונים. ברגע שהגולש לוחץ על הקישור, הוא מועבר לתוכן הרלוונטי. על מנת לשמר את איכות התוכן, יש לא מעט כללים מנחים שאסור לעבור עליהם, וכמו כן, לא ניתן לקדם עמודי נחיתה או עמודי מכירה ישירים.
התכונות האלו הופכות את אאוטבריין להזדמנות מצוינת להגיע אל לקוחות חדשים, אבל גם מעמידה אתגר לא קטן בפני המפרסמים שצריכים לחשוב על דרכים יצירתיות כיצד להניע את הגולשים לפעולה באמצעות התוכן.
דרך אגב – שילוב של פרסום בפייסבוק ביחד עם פרסום באאוטבריין עובד מצוין. כך למשל, אפשר להפנות תנועה רבה לאתר באמצעות פנייה לקהל רחב (להמונים) עם אאוטבריין, ואז לבצע על הקהל הזה שיווק מחדש (רימרקטינג) בעזרת פייסבוק.

storytelling

ספר לי סיפור

יותר משהגולשים אוהבים לקרוא חומר מעניין שיעשיר את עולמם, הם אוהבים שיספרו להם סיפור או ימחישו בפניהם תהליכים מורכבים בצורה פשוטה. הסיפור יכול להיות מועבר באמצעות טקסט, תמונות או אפילו וידאו, ובתנאי שיהיה אפשר להבין אותו גם בלי רקע מקצועי בתחום.
לדוגמה, חברת בזק פרסמה את השירות החדש שלה באמצעות סיפור אישי של עורכת דין אשר מאז ומעולם פחדה מטכנולוגיה ונקלעה ללא מעט סיטואציות בהן הפחד הקפיא אותה או הפריע לה לשפר את חייה. כאשר היא שמעה על השירות החדש שהעלות שלו נמוכה מזו של כוס קפה, חייה הפכו להיות הרבה יותר קלים והיא כבר יכולה לתפעל בעצמה את הטלוויזיה החדשה שקנו לה…
הסיפור הזה עובד מכמה סיבות שונות:

  • הוא מציג לנו דמות שקהל היעד הפוטנציאלי יכול להזדהות אתה
  • הסיטואציה אותה הוא מתאר מוכרת לכל אחד מאתנו
  • הפתרון שהוא מציג הוא קל, פשוט וזול
  • ניתן לקרוא את כל הטקסט בזמן קצר יחסית – פחות מחמש דקות

מה עוד נוכל לעשות כדי שהסיפור שלנו יצליח?

לספר סיפור בהמשכים : אמנם בכל מה שקשור ל – Outbrain, קשה מאוד לנצל את המערכת כדי לספר סיפור בהמשכים, אבל בהחלט אפשר להפנות את הגולשים לפוסט המשך בבלוג שלנו. במקרים רבים, הסתבר שאחוזי הלחיצה דווקא עלו כאשר הגולשים המשיכו לקרוא. אפשר גם להשתמש בהמשכיות באופן יצירתי, למשל, להציג את ההמשך באפליקציה וכך לפנות אל הצרכנים הפוטנציאלים באמצעות ערוץ שיווקי נוסף בו הם יכולים להשתמש בזמנם הפנוי.

לספר סיפור רלוונטי

לפעמים קל הרבה יותר לספר סיפור אם אנחנו יודעים מה הגולשים רוצים לדעת במקום לנחש אותו… באמצעות כלים כמו ההשלמה האוטומטית של גוגל או גוגל טרנדס (שיכול להראות לנו מה הגולשים חיפשו בקטגוריות מסוימות בשבועות או בחודשים האחרונים), הרבה קל לנו לגלות את זה במקום לשבור את הראש…

לספר סיפור באמצעות מדיה

חלק נכבד מן הגולשים לא מתחברים לטקסט, לא משנה עד כמה הוא ידידותי. לכן, לפעמים יהיה זה הרבה יותר מתאים לספר את הסיפור באמצעות תמונות או אפילו וידאו (בכל עמוד כיום ניתן להטמיע סרטונים מיו-טיוב).
אחת מן הקטגוריות המתאימות ביותר לסרטוני וידאו היא סיפורי הצלחה (Success Stories)– הצגת חברות או עסקים שהצליחו להשיג את היעדים העסקיים שלהם באמצעות המוצר שלנו. חייבים להודות שבישראל אין עדיין הרבה סרטוני הצלחה שהפכו לוויראליים או זכו לכמה עשרות אלפי צפיות, אבל אין ספק שככל שהשיווק באמצעות תוכן יהפוך לפופולארי יותר, כך הפרסום בצורה זו יהפוך לאטרקטיבי יותר (בחו"ל משתמשים בטכניקה הזו כבר שנים ארוכות).

ליצור את הסיפור בהתאם למשפך ההמרה

צרכנים שונים נמצאים בשלבים שונים של ההמרה : חלקם אפילו לא מודעים לצורך, חלקם מכירים את הצורך, אבל לא יודעים אם לממש אותו (למשל, השקעה בקרן השתלמות) וחלקם כבר החליטו לבצע רכישה, אבל עדיין מתלבטים (באיזה מסלול השקעה לבחור). אם נדע להתאים את הסיפור לכל אחד מהשלבים האלו, נעלה את אחוז ההמרה. רוצים ללמוד מספר טריקים נוספים לשיפור אחוז ההמרה באתר שלכם? לחצו כאן.
את שלב הסינון רצוי לבצע כבר בכותרת של הקישור ל – Outbrain על מנת להביא תנועה כמה שיותר רלוונטית.

לא להפוך את הסיפור לשיווקי מדי

עסקים רבים ממהרים לשלב את האלמנט השיווקי בסיפור גם אם זה לא הרגע הנכון להוציא את השפן מהכובע, וכך מקצרים את החלק האותנטי שבו. לפעמיים החלק המכירתי יכול להופיע ממש בסוף. למשל, סיפור שמתאר את ההתלבטות של הצרכן המבולבל שרק רוצה לקנות טלוויזיה חדשה בלי לבלות שעות בחנות ולהקשיב לאיש מכירות מעצבן, יכול להסביר על ההבדלים בין טלוויזיות שונות – אבל הוא ממש לא חייב להמליץ דווקא על הטלוויזיה שלכם כבר בפסקה השלישית… לפעמיים אפשר להסתפק בפסקת סיום כמו "לא משנה באיזה טלוויזיה תבחרו, הטלוויזיות של [שם המותג] הן הטובות ביותר מסוגן ויעניקו לכם חווית צפייה איכותית למשך שנים ארוכות".

אהבתם? שתפו את החברים!
שגיאה http 404
תוכן ל-seo

חדשות עדכונים וכלים שימושיים