ממשק ה – Attribution החדש של פייסבוק

| מאת :

בתחילת חודש נובמבר 2018 הכריזה פייסבוק על כלי חדש במערכת הפירסום של פייסבוק, כלי ה – Attribution.
הכלי עוזר למפרסמים לנתח את תנועת הגולשים ואת מקורות ההגעה של הגולש עד להמרה המיוחלת. הממרה יכולה להיות רכישה, ליד, הוספה לעגלה, חיפוש ועוד.
אחד האתגרים הגדולים של איש שיווק הוא לחבר בין השלבים השונים במסע הלקוח עד לביצוע ההמרה המיוחלת, ועוד יותר מזה, להבין מה היה המשקל של כל אפיק שבו הגולש נתקל בפרסום שלנו, כלומר עד כמה כל מודעה או אפיק פרסום תרמו להובלת הגולש מהמפגש הראשון עם המודעה ועד הפיכתו ללקוח שרכש את המוצר/שירות שלנו.

מה זה מודל ייחוס ואיך זה בא לידי ביטוי בחיים האמיתיים?

נסביר את מה שקורה עד להמרה המיוחלת במקרה אמיתי: יצחק (גולש ממוצע) נתקלת במודעה של נעלי אדידס בפיד שלו בפייסבוק. הקליק על המודעה, הגיע לאתר ובחן את הנעליים, אך לא רכש.
לאחר כשלושה ימים המודעה הופיעה ליצחק שוב בפיד, שוב הקליק עליה, ואפילו הגיע לדף קולקציית אדידס החדשה באתר, אך עדין לא רכש אותן.
לאחר כשבוע והרבה מחשבות יצחק החליט שהוא רוצה לרכוש את הנעליים שראה, חיפש "נעלי אדידס" בגוגל ומודעה של נעלי אדידס (של אותה חנות מהפייסבוק) ב25% הנחה הופיעה בתוצאות הראשונות. יצחק הקליק עליה והגיע עד שלב הוספה לעגלה – אך עדיין לא ביצע רכישה כי החליט שכדאי לו למדוד את הנעל בחנות פיזית לפני הרכישה. לאחר שמדד והיה בטוח, הקליד את שם החנות בגוגל (אורגני) נכנס לקטגוריית נעלי אדידס לגברים, בחר מידה וצבע ורכש את הנעליים בשעה טובה.
מי לדעתם צריך לקבל את הקרדיט על הרכישה? פייסבוק שהכיר לו לראשונה את האתר? המודעה בגוגל שהראתה ליצחק שיש הנחה או המקור תנועה האורגני?

מדידת הערוצים שמובילים להמרה בדרך הנכונה

אחד היתרונות הגדולים של עולם השיווק הדיגיטלי הוא היכולת למדוד כל שקל שהשקענו בקמפיינים שלנו, ולפיכך להשקיע את תקציב הפרסום בכדי לקבל תוצאות טובות יותר.
גולש ממוצע נתקל היום במאות ולפעמים אלפי פרסומות ברחבי הרשת מאפיקים שונים: גוגל ממומן, פייסבוק, גוגל אורגני, אווטבריין ועוד. בכלי החדש של פייסבוק ניתן לרכז למקום אחד את כל ערוצי הפרסום בהם אנחנו פועלים ולדעת מה באמת התהליך שעובר כל גולש באתר שלנו.

Attribution model

אין ספק שפייסבוק הנחיתה מכה קשה על גוגל בעולם ה – Multi-channel funnel . היתרון הגדול שיש לפייסבוק במערכת מסוג זה על פני גוגל הוא שפייסבוק יודעת לזהות את הגולש בכל מצב – גם הוא רואה מודעות בנייד בבוקר שהוא מתעורר, בדקסטופ בעבודה, ובטאבלט בערב לפני השינה. הוא מחובר בכל אחת מהפלטפורמות האלו לאותו פרופיל פייסבוק.

לסיכום, היכולת למדוד ולנתח את הפעילות הדיגיטלית שלנו היא היתרון הגדול שלנו על פניי שיווק אוף-ליין. בעזרת כלים מסוג אלו נוכל להבין טוב יותר את האפקטיביות של העבודה הקשה שלנו, ובכך להביא בעתיד תוצאות טובות יותר ללקוחות שלנו.

 

אהבתם? שתפו את החברים!
מטלות SEO באתר חדש
פלטפורמות מובילות למיקור חוץ בתחום הדיגיטל
יוטיוב לעומת פייסבוק

חדשות עדכונים וכלים שימושיים