שיווק שותפים בבוקינג: איך תצטרפו ותעשו מזה כסף? [המדריך המלא]

| מאת :

אתר Booking.com כבר סייע לאינספור אנשים למצוא מקום לינה איכותי במחיר תחרותי – והוא יכול לעזור גם לבעלי נכסים דיגיטליים שונים ליהנות מהכנסה צדדית נוספת. ל-Booking תכנית שיווק שיתופים שנחשבת לאחת המשתלמות ביותר שיש, בתנאי כמובן שיודעים לפעול נכון כדי לנצל אותה. במדריך המפורט שהכנו לכם תמצאו הסברים לגבי מדיניות התמחור של בוקינג במסגרת תכנית שיווק השותפים, לדרכים השונות לנצל את תוכנית השותפים של האתר, תיאור של תהליך הרישום אליה והמלצות להתנהלות שתוביל אתכם למקסימום רווחים מהשותפות בה.

מודל התשלום של תוכנית השותפים של בוקינג

Booking.com הוא אתר שמציע מבחר רחב מאוד של מלונות, דירות נופש ומקומות אירוח נוספים. הוא מאפשר לכל מי שמתכנן חופשה לפלח את האפשרויות על בסיס מסננים רבים (מחיר, דירוג הגולשים, מיקום ספציפי ביעד, שירותים ספציפיים כמו למשל מכון כושר בתוך המלון ועוד). ההכנסות מגיעות מהמלונות – על כל הזמנת מקום לינה שמתבצעת דרך בוקינג, החברה מקבלת 15% משווי ההזמנה.

חלק גדול מהגולשים מגיעים לבוקינג ישירות, בזכות העובדה שמדובר במותג חזק. במקביל, מפעילה החברה תוכנית שיווק שותפים. העיקרון פשוט: אם תפנו גולש ל-Booking ובסופו של דבר הוא יזמין חדר דרך האתר, בוקינג תשתף אתכם ברווח שלה מאותה עסקה (לכל מי שמצטרף לתוכנית השותפים יש מעין תעודת זהות, כמובן ייחודית לו, כך שהמערכת יכולה לזהות את מקור ההפניה לעסקה). רמת האמינות של Booking גבוהה מאוד ושירות הלקוחות שלהם מצוין, כך שאין מקום לחשש שמא לא תקבלו את המגיע לכם.

מודל התמחור של שיווק שותפים עם בוקינג בנוי כך: מי שהצליח לייצר הפניות שהובילו לעד 50 עסקאות, זכאי ל-25% מתוך העמלה של בוקינג (שהיא כאמור 15% מערך ההזמנה). שותף שבזכותו הוזמנו בין 51 ל-150 חדרים ייהנה מעמלה של 30% על סך העמלות של בוקינג. על 151 עד 500 עסקאות הנתח של מי שהצטרף לתוכנית השותפים הוא 35%, ועל למעלה מ-500 עסקאות מעניקה תוכנית שותפים בוקינג 40%.

מדריך לשיווק שותפים בבוקינג

כמה כסף אפשר להרוויח בזכות שיווק שותפים בבוקינג?

בוקינג מציעה למעלה מ-2.5 מיליון מקומות אירוח ומצהירה על כ-1.5 מיליון הזמנות ביום (נכון לתחילת 2020). בהתאם לנתונים אלה, הסיכוי שגולשים שהפניתם לאתר ישלימו עסקה גבוה, ועוד כדאי לקחת בחשבון את הסכומים שמשולמים למלונות השונים ברחבי העולם – כך שפוטנציאל הרווחים של שיווק שותפים עם בוקינג בהחלט משמעותי.

אם לדוגמה אדם שהגיע דרככם לבוקינג רכש שהות במלון בסכום של 1,500 ש"ח (למשל 3 לילות במלון סביר ברומא), החלק של האתר הוא 225 ש"ח והרווח שלכם קצת יותר מ-50 ש"ח (25% * 225 ש"ח). מן הסתם 50 ש"ח הם לא סכום מפתה במיוחד – אבל מה קורה אם בחודש מסוים הושלמו על בסיס הלינק שלכם 50 עסקאות?

במקרה כזה, גם אם הסכום הממוצע של עסקה הוא אפילו רק 1,000 ש"ח, הערך הכולל שייצרתם לבוקינג הוא 50,000 ש"ח, החלק שלכם הוא 30%, ובסך הכל תוכלו להעביר לחשבון הבנק שלכם בזכות שיווק שותפים עם בוקינג 15,000 ש"ח!

רוצים ללמוד קורס שיווק שותפים שילמד אתכם להכניס כסף מבוקינג? השאירו פרטים:

איך לבצע שיווק שותפים אפקטיבי באמת דרך בוקינג?

על-מנת להגיע לסכומים גבוהים באמת, נדרשות מן הסתם הפניות רבות, וכדי לייצר הפניות רבות ובפרט של גולשים שבאמת יבצעו בסופו של דבר הזמנה, אתם צריכים נכס דיגיטלי איכותי.

דוגמאות לנכס דיגיטלי רלוונטי עבור שיווק שותפים עם בוקינג (אגב, לא רק ל-Booking תכנית שיווק שותפים משתלמת – גם ל-Amazon תכנית שיווק שותפים ויש עוד אופציות):

  • בלוג שעוסק בתיירות – וכדאי כמובן שיהיה פופולרי.
  • פרופיל (פרטי או עסקי) ברשת חברתית (ובפרט פייסבוק או אינסטגרם) עם עוקבים רבים – וכדאי כמובן שהוא ייחשב כמקור סמכות בתחום הנופש. גם מנהלי קבוצות פייסבוק שמתמקדות בתיירות ובמתן טיפים שונים למסלולי טיול, אטרקציות, מלונות וטיסות יוכלו לנצל את הנכס שלהם לטובת רווח צדדי משיווק שותפים בבוקינג.
  • בעלי אתרים שמציעים לגולשים תוכן בעל ערך – למשל מדריכי טיולים עדכניים ומפורטים.
  • עוד דרך לנצל את הפוטנציאל של תוכנית שותפים בוקינג היא באמצעות קידום ממומן בגוגל, כלומר פרסום פרוגרמטי של מודעות אשר פונות לקהל יעד רלוונטי ומפנות אותו – בעזרת הנעה יעילה לפעולה – אל אתר המלונות הפופולרי. באופן טבעי פרסום המודעות כרוך בתשלום, אבל חשוב להדגיש שגם הנכסים הדיגיטליים האחרים מחייבים תחזוקה שוטפת, כלומר השקעת משאבים שונים.

איך נרשמים לתוכנית?

הרישום לתוכנית שיווק שותפים בבוקינג הוא פשוט – וחינמי לחלוטין.

אם תלחצו כאן תעברו הישר לאזור הרישום לתוכנית, ותראו בצד ימין של המסך את טופס ההרשמה הזה:

הצטרפות לתכנית שיווק שותפים בוקינג

לאחר שתמלאו את הפרטים המבוקשים, ייפתח בפניכם הטופס של שלב 2 ברישום:

איך להצטרף לתכנית שיווק שותפים של בוקינג

בטופס זה יש למלא את שם האתר שלכם, את כתובת ה-URL שלו, וכן את תחום הפעילות. בין האפשרויות: אתרי נופש ופנאי, אתרי קופונים, חיפוש מקומות אירוח, סוכנות נסיעות מקוונת ועוד. בשלב זה לא ניתן לספק פרופיל פייסבוק או אינסטגרם, אבל לאחר הקמת החשבון תוכלו לשבץ את הקישורים גם ברשתות חברתיות, בפרסום הממומנים שלכם ובמיילים שאתם שולחים.

אם האתר שלכם עומד בתנאים של תוכנית שיווק השותפים של בוקינג – ובפרט רלוונטיות לעולם הנופש – תקבלו את אותו קוד ייחודי שמאפשר למערכת לדעת שלקוח מסוים הגיע מכם, כך שאתם אלה שזכאים לעמלה עבור הרכישה שלו.

איך בוקינג עוזרת לכם להניע את הקהל שלכם לפעולה הרצויה?

מעבר לעובדה של-Booking תכנית שיווק שותפים משתלמת, היא גם מסייעת לבעלי בלוגים ואתרים להרשים את הגולשים וכך להניע עוד אנשים לפעולה הרצויה – באמצעות כלים שונים שתוכלו להטמיע אצלכם באתר:

מפות

ווידג'ט שמציג את כל אפשרויות הלינה שיש בבוקינג באזור מסוים. תוסף זה מקל מאוד על הגולשים שמגיעים אליכם לאתר למצוא מקום שמתאים בדיוק לצרכים שלכם, וכך מגדיל את הסיכוי להשלמת עסקה ולעמלה עבורכם.

מפות בשיווק שותפים בוקינג

תיבות חיפוש מסוגים שונים

עוד ווידג'ט שתוכלו לשבץ באתר הוא תיבות חיפוש, כולל אחת כזו שמציגה גם תמונות אטרקטיביות של היעדים (ומן הסתם תורמת להתלהבות של הגולשים להזמין חופשה בחו"ל).

תמונות מקומות שיווק שותפים בבוקינג

מאתר דילים

תוסף ששולף באופן אוטומטי מ-Booking.com דילים משתלמים ומציג אותם באופן מובלט באתר שלכם. בכל פעם שגולש נכנס אליכם הוא יראה דילים אחרים, עדכניים כמובן:

איתור דילים בבוקינג

באנרים

מי שמתקבל לתוכנית שיווק השותפים של בוקינג יכול לבחור בין שלל פורמטים של באנרים שאותם יוכל לשבץ באתר שלו בקלות ובמהירות, וכך למשוך את תשומת הלב הרצויה להצעה שבסופו של דבר תניב לו הכנסה כספית נוספת.

איך להגיע לקהל רחב במיוחד וגם רלוונטי במיוחד?

שיווק שותפים בבוקינג (כמו גם שיווק שותפים באיביי, ובכל מקום בעצם) נשען כאמור על נכס דיגיטלי איכותי. בהתאם לכך, מומלץ לכל מי שמצטרף לתוכנית לטפח את הנכס – באמצעות קידום אתרים אורגני, דרך פרסום פוסטים בעלי ערך בפייסבוק ועד לפרסום ממומן באינסטגרם. כשהגולשים מזהים ערך אמיתי עבורם, יש סיכוי טוב שהם גם יפעלו על סמך ההמלצה שלכם ויעברו לבוקינג, ולא רק יעברו לאותו אתר אלא גם ישלימו את העסקה שחשקו בה מלכתחילה לאחר ההפניה שלכם – פעולה שתניב לכם רווח כספי נאה.

אם אתם מומחים גם בתחום התיירות והנופש, או בתחומים שמשיקים לו, וגם בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי, תוכלו להגיע בכוחות עצמכם לקהל שהוא גם רחב וגם רלוונטי.

אהבתם? שתפו את החברים!
שדרוג אתר קיים
הסיבה בגללה עסקים מפסידים ברשת
סוכנות שיווק דיגיטלי שעושה הכל

חדשות עדכונים וכלים שימושיים