קידום אורגני מול קידום ממומן – מה ההבדל ומה כדאי?

| מאת :
עריכה אחרונה: 24/08/2020

כחלק מהשירותים שלנו בלינקשייק, אנחנו מעניקים קידום ממומן בגוגל וגם קידום אורגני. על מנת לעשות סדר מה ההבדל בין כל ערוץ ולעזור לכם להבין מה עדיף – קידום אורגני או ממומן, אנחנו ממליצים לכם לקרוא את הכתבה הבאה, או שפשוט תצפו בסרטון שלנו שעונה על התשובה:

קידום אורגני או קידום ממומן? נתחיל עם ההסבר על קידום אורגני

אז כדי לענות על השאלה "קידום אורגני מול קידום ממומן – מה עדיף?" נתחיל בסקירה של מה זה בעצם קידום אורגני בגוגל, או במונח המקצועי שלו Search Engine Optimization. בקצרה, קידום אתרים אורגני הינו קידום אתר לתוצאות המובילות בגוגל שהן לא בתשלום. כך בדיוק זה נראה:

קידום אורגני או ממומן

 

בקידום אתרים אורגני (SEO), אנחנו מדברים על ריצה למרחקים ארוכים שמצריכה פרק זמן מסוים להגעה למקומות הראשונים. למה? כי על מנת שאנחנו נצליח לגרום לגוגל להבין שהאתר שלך הוא התוצאה הרלוונטית ביותר למילת מפתח מסוימת, נדרשת לא מעט עבודה מהצד שלנו. העבודה מתחלקת לתשתית האתר ולמה שקורה מחוץ לאתר. כלומר, אנחנו פועלים לשפר את הקוד באתר, לגרום לו לעלות יותר מהר, לטפל בעמודי שגיאה 404, לשפר תגיות HTML חשובות ועוד, על מנת שהתשתית של האתר תעבוד כשורה. במקביל, אנחנו מתחילים לבנות קישורים לאתר, כדי שגוגל יבין שהתוצאה של האתר שלכם רלוונטית מאד למילת מפתח שהגולש חיפש כרגע. קראו כאן איך עושים החלפות קישורים.

היתרונות של קידום אתרים אורגני:

  • עם הזמן, יותר ויותר גולשים מודעים להבדל בין מודעות ממומנות לבין תוצאות אורגניות ובוחרים ללחוץ ישירות על התוצאות האורגניות. מה הסיבה לכך? כנראה שאם גוגל חושב שאתם רלוונטיים, אז גם הם חושבים.
  • מקבלים תנועה איכותית לאתר – איכות התנועה מהווה שוקל משמעותי בהחלטה על קידום אורגני או ממומן בגוגל. כדאי לדעת שבדרך כלל, תנועה אורגנית מביאה יותר פניות ומגדילה גם את זמן השהייה של גולשים בעמוד, בהשוואה לתנועה ממומנת לאתר.
  • אתם לא תלויים בתקציב פרסום, מופיעים 24/7, ללא קשר לתקציב פרסום.
  • הפעילות האורגנית "עוזרת" לכם להופיע במילות מפתח נוספות. לדוגמה, אם אני מקדם את המילה "עגלת תינוק" ולאתר שלי יש תוצאה גבוהה בגוגל (בתוצאות האורגניות), סביר להניח שיהיו לי גם מיקומים טובים במילה "עגלות לתינוק".

בשורה התחתונה: בעל האתר לא משלם בעבור קליק על המודעה ומרגע שהוא התקדם לעמוד התוצאות הראשון בגוגל, למעשה יש בידיו נכס אינטרנטי משמעותי ביותר שמביא לו חשיפה ופניות ללא עלויות פרסום.

צפו ביואב לוי, בעל הבית בלינקשייק, מסביר מה זה קידום אתרים אורגני (SEO):

קידום אורגני מול קידום ממומן בגוגל (PPC) – הצד השני

קידום ממומן בגוגל או במונח המקצועי שלו Pay Per Click, הינו קידום אתר בגוגל באמצעות מודעה ממומנת (פרסומת) שבה אני יכול להופיע ראשון באופן מיידי, בהתאם לתקציב שלי.

כך בדיוק זה נראה:

קידום אורגני מול קידום ממומן

 

בקידום ממומן בגוגל (PPC), אנחנו מדברים על תוצאות מיידיות. אתם יכולים להופיע מהיום להיום בדף התוצאות הראשון בגוגל ואפילו במקום הראשון – "הפרסומת הכי טובה שיכולה להיות!". זהו היתרון המרכזי שצריך לעלות לכל מפרסם לראש כאשר הוא מתלבט בין קידום אורגני מול קידום ממומן בגוגל.

בפרסום ממומן בגוגל, הגולש מקבל פרסומת בדיוק למה שהוא חיפש. לפעמים הגולשים אפילו לא שמים לב שמדובר בפרסומת.

כל שצריך זה להחליט על תקציב פרסום ומילות מפתח רלוונטיות ואתם מופיעים באוויר ומקבלים תנועה באופן מיידי לאתר שלכם.

נשמע פשוט? אז זהו, שלא כל כך. צריך לדעת איך לעשות את זה כדי שהתקציב שלכם ינוצל בדיוק למילים שמביאות לכם את התוצאה הרצויה (פניות/מכירות), אחרת אפשר לבזבז את התקציב שלכם על קהל לא רלוונטי – אבל אל דאגה! בשביל זה אנחנו פה 🙂 – ונשמח לעזור לכם לשפר את החזר ההשקעה שלכם מהקמפיין.

היתרונות של קידום ממומן בגוגל:

  • מופיעים באופן מיידי בגוגל. היום אני מעלה קמפיין, היום אני בדף ראשון.
  • שליטה מלאה על מילות המפתח מהן מקבלים תנועה לאתר – אני בוחר על אילו מילים אני מוכן לשלם ועל אילו לא.
  • יכולות מתקדמות להופעה לקהל רלוונטי, לא רק ברשת החיפוש של גוגל – גם במודעות באתרים מובילים בארץ ובעולם – לאחר ביצוע פילוח שוק מקצועי.
  • אני יכול לבחור בדיוק לאיזה עמוד להפנות את הגולש (אתר/דף נחיתה/דף מוצר וכו').

בשורה התחתונה: בפעילות הממומנת ניתן להעלות קמפיין מהרגע להרגע ולהביא לחשיפה מיידית של המפרסם וכן להגדיר הצעות מחיר שונות בעבור ביטויים שונים, לשלוט על התקציב באופן יומיומי ולבצע שינויים תדירים בהתאם למבצעים וכדומה. אלו היתרונות המרכזיים של קידום ממומן מול קידום אורגני.

מה אנחנו ממליצים?

לרוב, אנחנו ממליצים על שילוב בין קידום אורגני וקידום ממומן. למה? כי ניתן לעשות "ניסויים" כדי לראות אילו מסרים עובדים ואילו מילות מפתח עובדות ב-PPC ומכך להסיק על מה שיעבוד גם בקידום האורגני.

וגם, אתם רוצים "לתפוס" את הגולש שלכם בכל ערוץ שהוא יבחר כדי להשיג את התוצאה הרצויה.

אהבתם? שתפו את החברים!
יוטיוב לעומת פייסבוק
עדכוני אלגוריתם גוגל
חישוב roi

חדשות עדכונים וכלים שימושיים