אופטימיזציה לאתרי מובייל
אתר, במיוחד אתר עיסקי, הוא כלי פונקציונלי שמכוון להשיג מכירות או רווח מפרסום. ככזה, זה לא מפתיע שיש צורך רב להבין איך לבנות אתר טוב יותר שישיג מכירות רבות יותר. היום, יותר ויותר אנשים צורכים וגולשים באמצעות מכשירים ניידים, ואתרי מובייל תופסים חשיבות רבה מאוד במחזור המכירות המקוון של כל עסק. גוגל עשו מחקר לגבי אתרי מובייל, וגילו שורה של דברים שיאפשרו לכם לבנות את אתר המובייל שלכם בצורה שתייצר את התשואה הטובה ביותר. הנה שלוש מהממצאים החשובים ביותר שלהם; למתקדמים, מומלץ מאוד לקרוא את המחקר המלא.
חשיבות החיפוש
הדבר הראשון שזיהו בגוגל הוא חשיבות החיפוש הפנימי באתר – משתמשים שמגיעים לאתר מכירות, גם במובייל, משתמשים בחיפוש זה כדי למצוא את מבוקשם. ככל שהחיפוש מייצר תוצאות יותר רחבות ופחות רלוונטיות, ככה הסיכוי שהמשתמש יקנה משהו צונח.
העצה הפרקטית – חשוב מאוד שהחיפוש יהיה יעיל והמשתמש יוכל למצוא בקלות את מה שהוא מחפש. וודאו שהחיפוש שלכם מותאם לאתר, ושכל מוצר מתוייג באמצעות מילות החיפוש הנכונות.
הכניסה לאתר המובייל
באתרי מובייל רבים יש בכניסה בחירה בין "אתר המובייל" ו-"האתר הרגיל". הבחירה הזאת גורמת לגולשים לחשוד שאתר המובייל מצומצם יותר מהאתר המסורתי, ולבחור באתר המסורתי שלא מותאם לצפייה במכשיר נייד. הדרך משם לאובדן לקוח היא קצרה מאוד.
העצה הפרקטית – אל תאפשרו לקורא לבחור לאן הוא מגיע והפנו אותו אוטומטית לאתר המובייל. אם אתם מרגישים צורך להשאיר הפניה, אל תתארו את האתר המסורתי בתור "האתר הרגיל" או "האתר המלא", והיצמדו לשמות כמו "האתר המסורתי" או "אתר המותאם למחשב אישי".
למדריך המלא שלנו לאופטיזמיציה למנועי חיפוש, צפו בסרטון שהכנו:
אחידות האתר
המספרים על נטישת משתמשים מראים שאתרי מובייל מתואמים מצליחים להחזיק את תשומת ליבם של קוראים לאורך זמן רב יותר מאתרים שמותאמים למחשב אישי; אבל גם אלו שמותאמים למחשב אישי הם יעילים יותר מאתרים שמדלגים בין פורמטים. אם אתר כלשהו מתאים רק בחלקו למובייל, חוויית השימוש בו היא הגרועה ביותר, וגולשים נוטשים אותו במהירות הגבוהה ביותר. ודאו בעזרת כלי מנהל האתרים של גוגל שהעמודים באתר שלכם נטענים מהר מספיק.
העצה הפרקטית – וודאו שהאתר שלכם אחיד. אם רק חלקו מותאם למובייל, עשו מאמצים להתאים את כל האתר, והשתדלו להפנות גולשי מובייל רק לדפים מותאמים. בנוסף, אם אתם מעדכנים את האתר בחלקים אז מומלץ להתחיל מאזורים שלמים באתר; גם אם יש דפים בודדים שהם פופולריים יותר מאחרים אבל שנמצאים באזורים שונים, עדיף לעדכן אזור אזור ולא רק את הדפים הפופולריים לפני הכל.
כאמור, המחקר הזה מכיל עוד תובנות רבות, וכדאי מאוד לקרוא אותו. זהו עוד מידע קריטי שיכול לעזור לכם לשפר את האתר שלכם ולהרוויח גולשים נוספים. היום, כשבניית אתר מקצועי היא עניין של מה בכך, חבל מאוד להיכשל בגלל האתר הנייד…
אהבתם? שתפו את החברים!