מה זה מיקור חוץ (Outsourcing) ומתי כדאי להשתמש בו לקידום העסק?

| מאת :

מיקור חוץ (Outsourcing) הפך לקונספט נפוץ מאוד במאה ה-21, עידן שמתאפיין בגמישות רבה ובעצם מחייב התנהלות שכזו. התשובה הפורמלית לשאלה מה זה מיקור חוץ היא הפקדת משימות שונות בידי גורמים מחוץ לעסק. אופציה זו אמנם מזוהה בעיקר עם שירותים בסיסיים כמו אבטחה, ניקיון, קייטרינג וכו' – אבל גם במרחב הדיגיטלי ה-Outsourcing הופך רווח יותר ויותר, והיתרונות שלו תורמים במידה רבה לסיכויי ההצלחה של כל עסק.

היתרונות של מיקור חוץ

גמישות גבוהה

היתרון העיקרי של ה- Outsourcing הוא כאמור מידת הגמישות הגבוהה שהוא מקנה לעסק. בהקשר זה, כדאי לזכור שכמעט בכל תחום פעילות התחרות קשה, הסביבה העסקית מתאפיינת בתנודתיות ובחוסר יציבות, ובאופן כללי ניצול מרבי של המשאבים הוא חובה בכדי לשרוד לאורך זמן. בזבוז קבוע של משאבים כמו זמן וכסף, ואפילו אנרגיות, עשוי להיות ההבדל בין הצלחה מרשימה לכישלון ולכן רצוי מאוד להימנע מכך.

יחס עלות-תועלת מקסימלי

היתרון השני של מיקור חוץ הוא יחס עלות-תועלת מקסימלי. כשעבודה מסוימת מועברת לחברה חיצונית, שזהו תחום המומחיות שלה, התוצאה תהיה במרבית המקרים מוצלחת במיוחד. כך למשל יכול בעל חברה לניקיון משרדים לנסות למצוא מישהו בתוך החברה עצמה שינסה לבנות בעבורו אתר – משימה לא בלתי אפשרית כשישנן פלטפורמות נוחות לתפעול ואינטואיטיביות מאד שעוזרות לעשות זאת (כמו Wix למשל) – ואולי לחסוך סכום כסף מסוים, אבל התועלת תהיה נמוכה יותר בהשוואה לאתר שנבנה ע"י אנשי מקצוע מנוסים, כך שהבחירה המשתלמת יותר בסיטואציה שכזו היא מיקור חוץ – שימוש בחברה חיצונית בעלת ניסיון בתחום של בניית אתרים.

יתרון נוסף של אאוטסורסינג טמון בכך שהוא מאפשר לאנשי העסק להתמקד במה שהם טובים בו באמת, כלומר בתחום הפעילות שלהם, ולא לבזבז זמן – משאב יקר במיוחד בימינו – על מטלות אחרות.

מיקור חוץ

החסרונות של Outsourcing

כל בעל עסק ששואל את עצמו מה זה מיקור חוץ והאם כדאי לו לבחור בגישה זו, חייב להיות מודע גם לחסרונות הקונספט. בפרט, רצוי לקחת בחשבון את הקושי לפקח על רמת הביצוע (למרות שהתחרות בתחומים שבהם נהוג לבצע Outsourcing מובילה למתן שירות מוקפד), התלות המסוימת בגורמים מחוץ לעסק, הסיכון לזליגה של ידע ואפילו סודות מסחריים וגם החשש מפני מחויבות חלקית או זמינות מוגבלת מצד הגורם שמספק את השירות במתכונת של מיקור חוץ.

כך לדוגמה אם אתם שוכרים את שירותיה של חברה לקידום אתרים, בעל העסק עלול לחשוש שמא אנשי אותה חברה לא ישקיעו את מלוא היכולות שלהם בתהליך, או שהם לא יהיו מספיק פנויים עבורו (אצלנו זה כמובן לא יקרה ?). באופן טבעי, אנשים בתוך העסק זמינים עבורו באופן קבוע, אבל כשמפקידים בידיהם עבודה כמו למשל כתיבת תכנים לאתר לצורך קידומו, יש לכך מחיר יקר – הם לא פנויים לבצע את התפקיד הרגיל שלהם והם כנראה גם יכתבו תכנים שלא בדיוק מתאימים לקידום האתר (ולאחר זמן רב של התברברות, שבו ניתן היה להתקדם בגוגל…).

מה זה מיקור חוץ בדיגיטל?

האופציה של Outsourcing מקובלת כאמור לא רק במרחב הפיזי, אלא גם בעולם הדיגיטל. חלק גדול מהפעולות במסגרת שיווק בדיגיטל נעשות במתכונת של מיקור חוץ, והסיבה לכך פשוטה: מדובר בתחום שמתעדכן בקצב מסחרר, ורק מי שעובד בתחום זה באופן קבוע יכול לעקוב אחרי כל השינויים ולהבטיח (וכמובן גם לקיים) התנהלות אופטימלית. לחברה אחת, טובים ככל שיהיו אנשי המקצוע שלה, קשה מאד להתמקצע ולהישאר עדכנית בכל תחומי הדיגיטל – ולכן פעמים רבות חברות בתחום זה נעזרות במיקור חוץ ומפנות שירותים כמו עיצוב באנרים, בניית לינקים במסגרת החלפת קישורים וכדומה לאנשי מקצוע מחוץ לארגון.

הדוגמה הטובה ביותר היא קידום אתרים בגוגל. החברה הענקית ששינתה את האינטרנט, ובמידה רבה את החיים של כולנו, מעדכנת את האלגוריתם שלה לעתים קרובות למדי, ובאופן משמעותי. פעולות שבעבר הובילו לדירוג מחמיא במיוחד לאתר לא בהכרח יעשו זאת גם היום, ולמעשה במקרים מסוימים הן עלולות אפילו להזיק. גם ניצול אפשרויות חדשות כמו רימרקטינג אפשרי באמת רק כשהמלאכה מופקדת בידי מי שכבר עשה זאת פעמים רבות בעבר, עם מגוון רחב של לקוחות, וצבר ניסיון יקר ערך.

רוצים להיעזר בניסיון של אנשי המקצוע שלנו? צרו קשר >>

איך להפיק מקסימום תועלת משיווק בדיגיטל במתכונת של אאוטסורסינג?

שיווק בדיגיטל כולל שורה ארוכה של כלים שיכולים להיות יעילים מאוד, ובמידה רבה אפילו הכרחיים בעולם שעוד ועוד חלקים ממנו עוברים לאינטרנט. ביניהם: קידום האתר באופן אורגני (SEO) או ממומן (במודל של PPC), שיווק ברשתות חברתיות, בעיקר בפייסבוק (SMO), קידום באמצעות תוכן (Content Marketing), ניהול מוניטין אונליין (ORM) ועוד.

שימוש בכלים הנ"ל במתכונת של Outsourcing מבטיח תועלת רבה, ובפרט אם בוחרים נכון חברה שהיא גם מיומנת וגם אמינה, כך שתוכלו לסמוך בראש שקט על ההמלצות שלה ולדעת שכל הפעולות החיוניות יבוצעו ברמה הגבוהה ביותר.

אהבתם? שתפו את החברים!
פרסום בערוץ 13
פרסום פרוגרמטי
קייס סטאדי ברליץ

חדשות עדכונים וכלים שימושיים