מיקרו קופי מנצח שמביא המרות [כך תייצרו אותו!]

| מאת :

כולנו מודעים לתפקיד הקריטי של תוכן איכותי במסגרת שיווק דיגיטלי. לפעמים גם פיסת טקסט קצרה, משפט בודד או אפילו 2-3 מילים יכולים להשפיע באופן משמעותי על התנהגות הגולשים באתר וכתוצאה מכך להביא לשיפור יחס ההמרה באתר. בהתאם לכך, מיקרו קופי הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר שיש, וכדאי גם לכם להבין את המהות שלו ואיך משתמשים בו נכון.

מה זה מיקרו קופי?

מיקרו קופי הוא שילוב של מספר קטעי טקסט קטנים בעלי תועלת גדולה. הם מופיעים בעיקר במקומות שבהם יש ממשק עם המשתמש, כלומר הגולש: הנחיות ניווט, הנעה לפעולה ספציפית (למשל השארת פרטים ליצירת קשר), Tooltips (טקסט שמופיע רק כשעומדים עם הסמן בנקודה מסוימת – למשל בלון מידע נוסף שעוזר לגולשים להבין איך למלא טופס), אישור על השלמת פעולה (למשל קנייה), הודעות שגיאה ועוד. דוגמאות נפוצות הן "לחצו כאן" או "לקופה" – אם כי בהחלט אפשר לשפר את הקופי הבסיסי הזה.

המטרה של הקדשת הזמן והמחשבה גם למשפט הבודד היא לספק לכל גולש וגולשת חוויית משתמש מיטבית. כשהגולשים מרגישים שהם נמצאים במקום שמתייחס אליהם עם מלוא תשומת הלב, ונוצרת איתם אינטראקציה מוצלחת, יש באופן טבעי סיכוי גבוה יותר שהוא יישאר זמן רב יותר באתר ויבצע את הפעולות הרצויות מבחינתנו. כשמשקיעים לא מעט משאבים בתהליך קידום אתרים, כדאי כמובן להשקיע גם במיקרו קופי, כדי שמקסימום אנשים מתוך אלה שהצלחנו למשוך לאתר גם יהפכו ללקוחות בסופו של דבר. כך גם נגדיל את ה-ROI שלנו.
מה זה מיקרו קופי

 

העקרונות העיקריים של מיקרו קופי אפקטיבי באמת

אופי

אם המטרה של מיקרו קופי היא תקשורת מוצלחת עם האורחים באתר, הוא חייב להיות בעל אופי ייחודי (ולכן "לחצו כאן" הוא פחות מתאים). הסגנון של הטקסט, או אם תרצו "האישיות" שהוא מביא לידי ביטוי, צריכים להתאים לאופי האתר ולמאפייני העסק. הומור ויצירתיות הם אופציות שכדאי לשקול, אבל בזהירות – עודף יצירתיות או הומור במקום לא מתאים עלולים להרתיע את הגולשים. דגש נוסף הוא אחידות סגנונית.

הבלטת התועלת

כשהמטרה היא ניווט, טקסט כמו "לעוד מידע שיעזור לכם לבחור נכון חוג שחייה לילדים לחצו כאן" משכנע יותר מאשר רק "לחצו כאן". "אני רוצה לקבל מכם טיפים ומידע חדש כל חודש" בתחתית טופס מילוי פרטים להרשמה לניוזלטר יעזור לגולשים להשלים את הרישום בדיוק כשהם מהססים לרגע. כדאי להעדיף הבלטת ערך חיובי מאשר ציון נזק אפשרי לגולשים (למשל "לא, אני לא רוצה לחסוך כסף במשכנתא" כטקסט לטופס באתר של יועצים כלכליים עלול להרחיק את המתעניינים בגלל שהנימה השלילית עלולה להיתפש כעלבון).

Less is More

אם התשובה לשאלה מה זה מיקרו קופי היא קטע טקסט קצר, כדאי שהוא באמת יהיה תמציתי. כשאתם משתמשים בהסברים ארוכים לגבי פעולה מסוימת, יש סיכוי סביר שהגולשים לא יבינו מה אתם רוצים מהם ויעברו לחפש תשובות במקום אחר. מגבלת המילים מאלצת אתכם לחדד את המסר ולהיות מדויקים וממוקדים במיוחד, כך שזו בעצם לא מגבלה אלא יתרון.

Keep it Simple

מונחים מסובכים וז'רגון מקצועי מעידים על בקיאות אבל המקום שלהם הוא בתוכן האתר, שם אפשר לפרט. כשהמטרה היא הנעה לפעולה או עזרה לגולש להגיע למקום הנכון, השפה צריכה להיות פשוטה ולאפשר הבנה מיידית.

טיפים טכניים חשובים

אחרי שמבינים מה זה מיקרו קופי ואיך לנסח בצורה המדויקת כל פיסת טקסט במסגרת הממשק עם הגולשים, כדאי להקדיש תשומת לב גם לפן הטכני. קודם כל, חשוב שהטקסטים יהיו בולטים לעין. אפשר גם לשלב מיקרו קופי בתוך תמונה, אבל המילים עצמן צריכות להופיע גם כטקסט (כדי שגוגל לא יפספס אותן). בנוסף, לתמונות ולאייקונים כדאי להוסיף תגיות מתאימות.

עוד המלצה היא לא להשאיר ל-Tooltip מידע שרלוונטי לרוב הגולשים, אלא כזה שבאמת נחוץ רק במקרים מסוימים. בדפי נחיתה יש חשיבות רבה במיוחד לתכנון המיקומים של כל מיקרו קופי ולהתאמה בין הסגנון בדף לבין הניסוחים של המודעות שהועלו במסגרת קידום ממומן בגוגל או בכל רשת חברתית אחרת.

היצמדות לעקרונות המשמעותיים ויישום הטיפים הטכניים מאפשרים גם לכם להגדיל את שיעור ההמרות. במידה ואתם לא מומחים בכתיבת מיקרו קופי מוצלח, תוכלו להיעזר באופציה של מיקור חוץ, כלומר הפקדת המלאכה בידי מי שזוהי המומחיות שלהם וכבר שדרגו אתרים רבים עם מיקרו קופי מנצח, בדיוק כפי שתפקידו קידום אורגני בידיים של מומחה לקידום אתרים.

אהבתם? שתפו את החברים!
פלטפורמות מובילות למיקור חוץ בתחום הדיגיטל
מפת אתר sitemap xml
התממשקות לטרנזילה

חדשות עדכונים וכלים שימושיים