מה זה שיווק שותפים ואיך עושים ממנו כסף? [המדריך המלא להצלחה]

| מאת :

עודכן לאחרונה בתאריך: 17/05/2020

שיווק שותפים (Affiliate Marketing) הוא מושג שנתקלים בו לעתים קרובות באינטרנט. בחלק מהמקרים, הוא מגיע עם הבטחה לרווחים גבוהים בלי לעבוד – הבטחה שהחלק הראשון שלה נכון, שכן באמת אפשר להגיע להכנסות יפות מאוד בזכות השיטה, אבל החלק השני שלה כבר פחות מדויק: כדי לממש את הפוטנציאל חשוב להבין איך עובד הקונספט וגם להשקיע זמן ומחשבה, לפחות בתחילת הדרך.

כדי ללמוד איך עושים את זה בצורה היעילה ביותר, הכנו עבורכם מדריך לשיווק שותפים שיוביל אתכם להצלחה. כמו כן, תוכלו למצוא בהמשך המדריך את ההמלצה שלנו לקורס שיווק השותפים המקיף והאיכותי ביותר בישראל.

מה זה שיווק שותפים?

השלב הראשון של שיווק שותפים הוא להבין מהי מהות הקונספט.

שיווק שותפים הוא שיטת שיווק ותיקה ויעילה, שקיבלה תנופה של ממש בזכות האינטרנט.

הרעיון פשוט: אתם ממליצים על מוצר כלשהו של יצרן שיצרתם איתו קשר (פירוט על הדרכים לבניית הקשרים האלה בהמשך המדריך) ומוסיפים קישור אל חנות האונליין שבה ניתן לקנות את אותו מוצר. כל רכישה של המוצר שהמלצתם עליו בעקבות ההמלצה שלכם מזכה אתכם בתגמול מסוים, שנקבע מראש.

אם מספר גדול של גולשים נחשף להמלצות שלכם, ואתם יודעים להיות משכנעים ולבחור מוצרים ויראליים, יש סיכוי טוב שתצליחו לייצר מכירות רבות עבור סוחרים שונים – ולהרוויח על כך בגדול.

שוב חשוב להדגיש: שיווק שותפים מחייב יכולות שיווק, התמצאות באינטרנט ומוכנות להשקעה ביצירת נכסים דיגיטליים שיניבו את הפירות הרצויים.

שיווק שותפים מדריך מלא

בשיווק שותפים כולם מרוויחים

שיווק שותפים מאפשר לכם לייצר מצבי Win-Win: הרווח של הסוחר הוא לקוחות חדשים מבלי שהוא יצטרך להשקיע משאבים רבים בפרסום, וכשהוא משלם רק עבור עסקאות שמומשו. למעשה, מבחינת הסוחר, מדובר בסוג של שיווק באמצעות מיקור חוץ (שעוד עליו תוכלו לקרוא כאן). רווח משני של הסוחר, משמעותי לא פחות, הוא תנועה רבה של גולשים אל האתר שלו – מקור למידע יקר ערך וגם חיזוק לדירוג בגוגל.

אך לא רק הסוחר מרוויח, אלא גם המשווק – הרווח של המשווק הוא האפשרות להרוויח כסף מבלי לייצר מוצרים ומבלי לאחסן אותם (תהליך שכרוך כמובן בהוצאות על ייצור, לוגיסטיקה, כוח אדם ועוד ועוד).

על-מנת שניתן יהיה לממש את הפוטנציאל הטמון בשיטת שיווק זו, נדרשת גם רשת שותפים. הרשת היא זו שמחברת בין סוחרים למשווקים, מסדירה את היחסים ביניהם ומאפשרת מבחינה טכנית את התגמול עבור כל מכירה שיצאה לפועל אחרי המלצה של אחד השותפים בשיווק (הערה: באופן עקרוני ניתן גם לפנות ישירות לבעלי חנויות אינטרנטיות, להציע לשווק עבורם מוצרים שונים ולשתול בעצמכם את הקודים שיזהו לקוחות שמגיעים דרככם – אבל זוהי אופציה פחות מקובלת משיווק שותפים דרך רשת).

איפה ניתן ללמוד שיווק שותפים?

ישנם קורסים רבים לשיווק שותפים בארץ ובעולם, חלקם הגדול אונליין. בשל ריבוי הקורסים בתחום, קשה מאד לאדם הממוצע להבין איזה מהקורסים הוא באמת איכותי ומקיף ואיזה קורס הוא בסיסי ולא מספיק מתקדם. בשביל זה אנחנו כאן. לאחר שסקרנו עשרות קורסים לשיווק שותפים ברחבי האינטרנט, הגענו למסקנה שהקורס של צחי רוזנטל הוא הקורס המקיף ביותר ללימודי התחום בשפה העברית. מחיר הקורס אינו גבוה ופוטנציאל הרווח מהלימודים הקצרים שבו הוא פשוט עצום. רוזנטל משמש כמרצה אורח באוניברסיטאות שונות בארץ ובעולם, הוא מרצה אורח בגוגל קמפוס והוא פיצח את השיטה להרוויח הרבה מאד כסף משיווק שותפים מבלי לצאת מהבית.

בשיטה של רוזנטל אין צורך בניסיון מוקדם באינטרנט, אלא רק בשליטה בסיסית בגלישה באינטרנט, בשימוש במייל ובפייסבוק – ולכן היא מתאימה ממש לכל אחד: לצעירים אחרי צבא, למתבגרים, לפנסיונרים, לאמהות, לעקרות בית ועוד. בעזרתה, תוכלו לייצר הכנסה פאסיבית, גם כשאתם ישנים, מבלי לעבוד יותר מדי קשה, ותזכו לתמיכה ולליווי מקצועי עד שתייצרו הכנסה קבועה משיווק שותפים באינטרנט.

השאירו פרטים וקבלו הצעה משתלמת לקורס של רוזנטל:

איך להגיע למקסימום גולשים רלוונטיים בתהליך שיווק שותפים?

אחרי שהבנתם מה זה שיווק שותפים, אפשר להתעמק בפעולות החיוניות להבטחת מקסימום הכנסות.

הבסיס כאמור הוא חשיפה של ההמלצות שתיצרו לקהל רחב היקף מצד אחד ומצד שני ממוקד, תוך פילוח שוק יעיל. הכמות הכרחית, שכן בסופו של דבר גובה העמלה עבור כל מכירה מוגבל (הסוחר מן הסתם גם צריך להרוויח, והרשת שותפה אף היא), ואילו המיקוד חשוב כי מי שלמשל מפרסם המלצה על עגלת תינוקות חדשנית ומשתלמת יפיק מקסימום תועלת כשהוא יצליח להגיע לקהל של הורים צעירים.

כאן נכנסת לתמונה הבחירה הראשונה שלכם: איך ואיפה לפרסם את ההמלצות.

למדריך תכנית השותפים של איביי >>

למדריך  לשיווק שותפים בבוקינג >>

אלו הן האפשרויות העיקריות לפרסום המלצות על מוצרים שאתם משווקים:

  1. שיווק באתרים / בלוגים – רובנו קשובים יותר להמלצות של מי שנתפש על-ידנו כמומחה בתחום מסוים. בהתאם לכך, ההמלצות על מוצרים יהיו אפקטיביות כשהן עטופות בתוכן בעל ערך. בלוג שעוסק בתזונה למשל, יתאים מאוד להמלצות על ציוד מטבח וגם על תוספים חיוניים, אתר שמתמקד בעיצוב יהווה לוקיישן מעולה להמלצות על שלל פריטים לבית וגם מוצרים אחרים ובלוג שהנושא העיקרי בו הוא טכנולוגיה הוא נכס מוצלח עבור שיווק שותפים של גאדג'טים ומכשירים מתקדמים שונים.

בחירה בשיווק מוצרים באמצעות אתרים ובלוגים מצריכה הוספת תכנים איכותיים בתדירות גבוהה, וכן הבנה מסוימת בתחום של קידום אתרים בגוגל (כדי שההמלצות אכן יגיעו לקהל נרחב ומפולח גם יחד).

  1. שיווק בפייסבוק / רשתות חברתיות נוספות – היתרון העיקרי של הרשתות החברתיות הוא הפוטנציאל הוויראלי שלהן. גם בחירה זו מחייבת השקעת זמן ותשומת לב ביצירת מיתוג של מומחים שכדאי להקשיב להם ובגיבוש קהל עוקבים מתאים. תוכלו לחפש קבוצות בעלות קהל חברים גדול בתחום שבו אתם מוכרים מוצרים באמצעות שיווק שותפים, להקים קבוצה משלכם, להתחיל לקדם אותה ובהמשך לפרסם בה מוצרים שאתם מוכרים או אפילו לבנות קמפיין ממומן במערכת הפרסום של פייסבוק ולטרגט קהל רלוונטי (ועוד על כך בטיפ הבא…).
  2. פרסום ממומן – כמעט כל מדריך לשיווק שותפים ממליץ גם על שימוש במודעות ממומנות, למשל דרך פרסום בגוגל אדוורדס (וגם בפייסבוק/ אינסטגרם וכו'), כדרך להפנות גולשים אל סוחרים שרשת השותפים חיברה ביניכם. היתרון הבולט הוא שאין צורך להשקיע בתכנים, אבל מצד שני נדרש תשלום עבור המודעות. כמו כן, קחו בחשבון שרק מודעות חדות ובחירה מדויקת של קהל היעד שלכם יניבו מכירות.

עוד אפיק פעולה אופציונלי הוא פורומים רלוונטיים ברחבי הרשת, אם כי הוא פחות מומלץ, שכן במרבית המקרים יש להם מדיניות נוקשה לגבי פרסום טקסטים שיווקיים. בנוסף, גולשים נוטים להתייחס בפחות רצינות להמלצות שמופיעות במקומות אלה.

מה זה שיווק שותפים בדיוק

תוכניות שיווק שותפים מובילות

אחרי שאתם כבר יודעים מה זה שיווק שותפים ומהן הדרכים ליישם את השיטה, ובעצם יכולים להחליט באופן מושכל האם היא מתאימה לכם, מגיעה עוד בחירה: של תוכנית שיווק שותפים שתבטיח מקסימום רווחים.

ישנם 3 פרמטרים מרכזיים לבחירה חשובה זו:

  1. אופן חלוקת הרווחים ביניכם לבין הרשת
  2. מידת המחויבות שלה להצלחת השותפים בה
  3. מידת הרלוונטיות שלה לתחומ/ים שבהם אתם מתמצאים ולכן יהיה לכם קל יחסית למצב את עצמכם כמקור סמכות.

להלן מספר תוכניות שיווק שותפים בולטות:

  • קליקבנק (Clickbank) – רשת שמתמקדת במכירת מוצרים דיגיטליים, כמו למשל קורסים מקוונים או ספרים שמוצעים במתכונת אלקטרונית. היתרון העיקרי של קליקבנק הוא המגוון הרחב מאוד של המוצרים.
  • סקינדו (Sekindo) – תוכנית שותפים ישראלית גדולה שמאפשרת בחירה בין תשלום על לידים, תשלום על לחיצות (כלומר גם אם לא התממשה עסקה) ותשלום לפי מספר חשיפות.
  • אמאזון – היתרונות של אמאזון ידועים לכולם: המבחר העצום של המוצרים, הפופולריות העצומה של המותג, האפשרות לקבל תגמול כספי גם אם גולש שהגיע דרככם רכש מוצר אחר ולאו דווקא את זה שהמלצתם עליו והעובדה שהעמלות הופכות גבוהות יותר ויותר ככל שאתם מצליחים לשכנע יותר אנשים לקנות באמזון.

למדריך לשיווק שותפים באמזון >>

  • גוגל אדסנס – התשובה הבסיסית לשאלה מה זה שיווק שותפים היא כאמור המלצה על מוצר כך שהגולש משתכנע לרכוש אותו. החברה שמפעילה את מנוע החיפוש הנפוץ ביותר בעולם מציעה מודל מעט שונה: היא תפרסם אצלכם באתר מודעות (שמותאמות לתוכן באתר וגם לפי ההיסטוריה הפרטית של כל מי שמגיע אליכם), וכל לחיצה על מודעה – שאותה מנסח המפרסם ולא אתם – תזכה אתכם בסכום כסף מסוים. בשיטה זו אתם למעשה הופכים לשותפי פרסום של גוגל.

אם שרדתם עד פה, אנחנו בטוחים שאתם מבינים טוב יותר מה זה שיווק שותפים. עכשיו הגיע הזמן ליישם – בהצלחה!

*מאמר זה נכתב ע"י אורי שחם – מנהל מחלקת SEO בלינקשייק.

להצעה משתלמת במיוחד לקורס שיווק שותפים אונליין – השאירו פרטים:

מאמרים בנושא שיווק שותפים שעשויים לעניין אותך:

אהבתם? שתפו את החברים!
מה זה SEO
מפת אתר sitemap xml
תוכנה לעריכת תמונות אונליין

חדשות עדכונים וכלים שימושיים