איך מבצעים בדיקת קישורים נכנסים לאתר? [המדריך המלא]

| מאת :

תהליך קידום אורגני של כל אתר, בכל תחום, מורכב מעבודת On-Site (בתוך האתר עצמו) וכן מעבודת Off-Site (מחוץ לאתר, בעיקר באמצעות בניית קישורים ויצירת באז ברשתות החברתיות). במאמר זה נתמקד בחלק השני, וספציפית בבניית קישורים לאתר ובאופן שבו נוכל לבצע בדיקה ולגלות מהם הקישורים הנכנסים של כל אתר – כן, גם של המתחרים שלכם.

אז איך בונים קישורים לאתר?

ראשית, מומלץ להיוועץ במומחה לקידום אתרים. יש דרכים רבות לבנות קישורים לאתר: באמצעות פורומים, תגובות בקבוצות ברשתות חברתיות, בלוגים, פרסום תכנים באתרי חדשות ובאתרים אחרים ועוד. כיום, הדרך העיקרית לקדם אתרים באמצעות עבודת Off-Site היא בניית קישורים מאתרי חדשות ותוכן.

איך בדיוק זה עובד? כותבים מאמרי תוכן בעלי ערך מוסף לגולשים, שותלים בהם לינק ממילת מפתח שאנחנו רוצים לקדם לאתר שלנו ומפרסמים אותם באתרים בעלי סמכות גבוהה (אתרי חדשות או אתרים מתחומים משיקים לתחום האתר שלנו). לרוב, תהליך זה נעשה במסגרת החלפת קישורים עם מקדמי אתרים אחרים במסגרת תהליך של "תן לי ואני אתן לך בתמורה משהו שיעזור לאתר שלך גם כן להתקדם". מדריך מלא בנושא החלפת קישורים תוכלו לקרוא כאן. אבל איך נדע האם כדאי לנו לשתול קישור באתר מסוים או לא? נבדוק את הסמכות ואת הקישורים שלו באמצעות מספר כלים עליהם נרחיב כעת.

ישנם מספר כלים מובילים לבדיקת קישורים נכנסים לאתר

Ahrefs – בדיקת קישורים נכנסים, מיקומים אורגניים וכמות תנועה אורגנית

Ahrefs מאפשר לנו לבצע בדיקת קישורים נכנסים מקיפה לאתר. באמצעות הכלי הזה נוכל לקבל פירוט לגבי כל קישור:

  • האם הוא מסוג Follow או No-Follow.
  • בדיקה של קישורים חיים (שעדיין פעילים ומפנים לאתר) ושל קישורים היסטוריים (שהיו קיימים בעבר אך אינם פעילים כעת) .
  • מאיזה תאריך כל קישור פעיל.
  • מהו ציון האיכות (DR) של האתר שבו הקישור קיים – ציון בין 1 ל-100, כאשר 100 זהו הציון הטוב ביותר.
  • כמות התנועה האורגנית שהאתר שממנו קיים הקישור לאתר שלנו מקבל.
  • ועוד…

ככה זה נראה בפועל בדוגמה על האתר שלנו:

ahrefs - כלי לבדיקת קישורים נכנסים

באמצעות הכלי נוכל גם לראות מהם האנקורים המובילים לאתר שלנו (או של המתחרים):

טקסט עוגן ב-ahrefs

מהם הביטויים האורגניים המובילים שלנו והמיקומים שלהם:

מילות מפתח מובילות לאתר

ושלל אפשרויות נוספות…
אתר שמקבל כמות קישורים גדולה, בעיקר מאתרים עם DR גבוה, במגוון רחב של אנקורים ומתחומים רלוונטיים אליו – הוא אתר שבסופו של דבר יתקדם גם בגוגל.

Ahrefs הוא הכלי המקיף ביותר הקיים כיום בשוק לבדיקת קישורים נכנסים לאתר ולביצוע מחקר מתחרים. קיימות בו גם שלל תכונות חשובות נוספות כמו האפשרות לבצע מחקר מילות מפתח, לעקוב אחר מיקומי האתר שלכם (פשוט מזינים מילות מפתח והכלי עוקב אחרי השינויים היומיים במיקום שלהן), לאיתור תקלות שונות הדורשות טיפול באתר שלכם ועוד. הכלי קיים במספר גרסאות בעלויות שונות, כך שאנו בטוחים תוכלו למצוא את התכנית המתאימה ביותר בעבור הצרכים שלכם:

עלויות ahrefs

כל משתמש חדש יקבל 7 ימי Free Trial שבהם יוכל להתנסות בכלי, להכיר אותו ולראות האם כדאי לו לרכוש בו תכנית מקיפה יותר.

למעבר לעמוד עלויות ahrefs

 

Majestic SEO – בדיקת קישורים נכנסים + מדדי Trust ו-Citation בלעדיים

Majestic SEO מכיל 2 מדדים מובילים:

  • Citation Flow– מדד זה נותן לנו אינדיקציה לגבי כמות האתרים המקשרים לאתר אותו אנו בודקים, בדומה למדד ה-Referring Domains של Ahrefs.
  • Trust Flow– נותן לנו אינדיקציה לגבי איכות הקישורים של האתר אותו אנו בודקים. מה בדיוק זה אומר? מדד זה עוזר לנו להבין האם הקישורים שלנו טבעיים ומאתרים רלוונטיים (כמו למשל אתר של שירות פינוי דירה שמקשר לאתר הובלות). הוא אינו מדרג אתרים על פי כמויות קישורים.

majestic SEO

גוגל מדרג אתרים לא רק על בסיס כמות הקישורים שהם מקבלים, אלא גם על בסיס האיכות והרלוונטיות של אותם הקישורים לאתר שלכם. לכן, השאיפה שלנו היא כמובן לקבל ציון גבוה במדד ה-Citation Flow, אך בו בזמן שציון ה-Trust Flow של האתר שלנו יהיה לא פחות גבוה. אתר עם Citation Flow גבוה ו-Trust Flow נמוך הוא אתר שאולי כיום מדורג גבוה, אך הוא ככל הנראה יינזק ויירד בדירוגים באחד מהעדכונים הבאים של גוגל, שכן יש אליו הרבה קישורים אך הם אינם רלוונטיים לאתר שלו ו/או אינם מאתרים איכותיים.

Ahrefs ו-Majestic SEO הם 2 הכלים המובילים והמוכרים בשוק לבדיקת קישורים נכנסים לאתר, אך ישנם כלים נוספים שמאפשרים את ביצוע הבדיקות האלו, ביניהם Moz, SemRush ו-SimilarWeb שגם אותם כדאי להכיר. כמובן שכלי מנהלי האתרים של גוגל הוא המקור האמין ביותר כדי להבין מי מקשר לאתר שלכם, אבל אם אתם רוצים להשתמש בו, תצטרכו לאמת את בעלותכם על האתר שאת הקישורים שלו אתם רוצים לבדוק. לא תוכלו לבדוק באמצעותו את המתחרים שלכם או כל אתר שלא בבעלותכם.

למי כדאי להשתמש בכלים לבדיקת קישורים נכנסים לאתר?

התשובה שלנו היא: לכל בעל אתר! כן, כל בעל אתר יכול לקבל תובנות חשובות מביצוע מחקר מעמיק על הקישורים שמובילים לאתר שלו ולאתרי המתחרים שלו. באמצעות הכלים שהזכרנו במאמר זה כל בעל אתר יוכל להבין כמה קישורים יש לאתר שלו (וכמה למתחרים שלו), אילו אתרים מקשרים אליו (ואילו למתחרים שלו) ומהן ההזדמנויות הקיימות בשבילו להשגת קישורים נוספים לאתר שלו שיעזרו לו להתקדם בגוגל.

כמובן שהכלים לבדיקת קישורים לאתרים נמצאים לרוב בשימוש של חברות קידום אתרים שזהו עיסוקן, אך במידה ואינכם עושים קידום אתרים אורגני לאתר העסק שלכם, גם אתם תוכלו לקבל תובנות שיעזרו לכם להתקדם בגוגל באמצעות בדיקת הקישורים הנכנסים לאתר שלכם ולאתרי המתחרים המרכזיים שלכם באמצעות הכלים שהזכרנו.

רוצים שנבדוק את הקישורים הנכנסים לאתר שלכם ונעזור לכם להשיג קישורים חדשים? השאירו פרטים.

רוצים לבדוק מי הבעלים של דומיין מסויים באינטרנט? המדריך הזה בשבילכם >>

צריכים עצה לא מחייבת בנושאי SEO? עברו לעמוד ייעוץ קידום אתרים >>

*מאמר זה נכתב ע"י אורי שחם – מנהל מחלקת SEO בלינקשייק.

 

אהבתם? שתפו את החברים!
סוכנות שיווק דיגיטלי שעושה הכל
קידום אורגני מול קידום ממומן בגוגל אדס
איך בונים אתר תדמית בצורה נכונה?

חדשות עדכונים וכלים שימושיים