Google Grants – המדריך המלא למענק גוגל גרנטס לעמותות

| מאת :

מענק גוגל גרנטס מאפשר לכל עמותה רשומה, אשר עומדת בדרישות של גוגל, לקבל מענק על סך 10,000$ בכל חודש לפרסום במערכת Google Ads. כן, זה סכום מטורף שתוכלו לגייס באמצעותו תמיכה וסיוע כספי לעמותה שלכם. יש רק קאצ' אחד קטן – החל מה-1 בינואר 2018, על כל מפרסם בגוגל גרנטס לעמוד במספר דרישות, חלקן מורכבות ומצריכות ניהול מקצועי של חשבון המפרסם של העמותה שלכם בגוגל.

גוגל גרנטס

אז מהם התנאים המרכזיים להצטרפות לתכנית Google Grants?

גוגל הגדירו מספר תנאים מרכזיים, שבמידה ותעמדו בהם באופן מלא תוכלו להצטרף לתכנית גוגל גרנטס ולקבל תקציב של עד 10,000$ בחינם לגמרי לפרסום, שיווק וקידום האתר שלכם בגוגל. הפרסום באמצעות חשבונות Google Grants מיועד אך ורק לקידום מטרותיה של העמותה בגוגל ולא לשום מטרה אחרת. עכשיו נפרט מהם התנאים בהם עליכם לעמוד לצורך הצטרפות לתכנית…

טפסים, בירוקרטיה ואתר אינטרנט

ראשית, כדי לקבל מענק גוגל גרנטס, על העמותה שלכם להיות מוגדרת כארגון צדקה בישראל על פי חוק העמותות. שנית, עליכם לחתום על מספר טפסים ואישורים שבהם תתחייבו למנוע אפליה ולקבל את כל התרומות באמצעות הפרסום שלכם לארגון נטול רווח בלבד ולא לשימוש לצרכים פרטיים.

ולבסוף, כמובן שתצטרכו אתר אינטרנט לעמותה שלכם, וכזה שמספק תוכן ייחודי ומקורי שלא מועתק משום אתר אחר ברחבי הרשת. לאחר שתעמדו בכל התנאים הנ"ל, תוכלו להגיש בקשה לקבלת מענק Google Grants שככל הנראה גם תתקבל.

רוצים שנעזור לכם בכך? השאירו פרטים >>

לאחר שקיבלתם את האישור המיוחל מגוגל לפתיחת חשבון Grants, תצטרכו לעמוד במספר רב של תנאים באופן שוטף כדי לשמור על החשבון פעיל.

Google Grants

לאחר שהצטרפתם כבר, מהם התנאים המרכזיים לתפעול חשבון גוגל גרנטס?

  1. כל המודעות בחשבון הגוגל גרנטס של העמותה חייבות לקשר לדפי נחיתה המשויכים לדומיין הראשי של העמותה.
  2. עליכם להגדיר מיקומים גיאוגרפיים בהם המודעות יופיעו.
  3. בכל קמפיין שאתם מקימים עליכם להקים לפחות 2 קבוצות מודעות, כאשר כל קבוצת מודעות כוללת לפחות 2 מודעות טקסט ייחודיות ו-2 תוספי Sitelinks.
  4. עליכם לשמור על CTR (אחוז הקלקה על המודעות) גבוה מ-5% ברמת החשבון – זה לא אומר שבהכרח בכל מילות המפתח אתם חייבים לעמוד על CTR גבוה מ-5%, אלא ברמת החשבון הכוללת. אי עמידה בתנאי זה במשך חודשיים ברצף תביא להשבתה זמנית של החשבון.
  5. על כל מילות המפתח שלכם להיות בעלות ציון איכות (Quality Score) גבוה מ-2 – גוגל מייחס משמעות רבה לרלוונטיות המודעות ודפי הנחיתה שלכם למילות המפתח אותן אתם מטרגטים. אי לכך, ציון איכות נמוך של 1-2 באחת ממילות המפתח הקיימות בחשבון (כן, מספיק מילה אחת כזו מתוך 1000 גם) במשך חודשיים רצופים יוביל להשעיה אוטומטית של החשבון.
  6. עליכם להגדיר מעקב המרות ולצבור לפחות המרה אחת בכל חודש.
  7. לפחות פעם ב-90 יום, עליכם לבצע שינוי כזה או אחר בחשבון הגוגל גרנטס של העמותה. שינוי כזה יכול לכלול הוספת/הסרת מילות מפתח, שינוי מודעות או תוספי מודעות, שינוי הצעת מחיר לביטוי וכו'.
  8. עליכם למלא סקר שנתי כאשר זה יישלח אליכם לצורך המשך הזכאות למענק Google Grants לעמותות. הסקר יישלח אליכם לכתובת המייל אותה הגדרתם בפרטי איש הקשר הראשי בחשבון הגרנטס שלכם.
  9. אין לאפשר פרסום מודעות של Google Adsense באתר העמותה.

אי עמידה באי אילו מן התנאים הנ"ל במשך תקופה של חודשיים תוביל להשעיית החשבון שלכם עד לביצוע התאמה מלאה אליהם.

מגבלות בחשבונות גוגל גרנטס

 

מגבלות שונות בחשבונות Google Grants

  1. ישנה אפשרות להגדיר אך ורק קמפיינים מסוג חיפוש המבוססים על מילות מפתח – אין אפשרות לבנות קמפיינים לרשת המדיה, קמפיין GDN, קמפיין שופינג וקמפיין יוטיוב.
  2. הצעת מחיר עד 2$ בלבד – בחשבונות גוגל גרנטס תוכלו להציע Bid של עד 2$ בלבד לכל מילת מפתח. חשוב לציין שאנשי מקצוע יודעים לעקוף את המגבלה הזו באמצעות בחירת אסטרטגיית הצעת מחיר מסוג Target CPA, אך חשוב להכיר את המגבלות של שיטה זו לפני שמחליטים האם להשתמש בה.
  3. אין לטרגט מילות מפתח של עמותות מתחרות – עליכם להשתמש במענק גוגל גרנטס לצורך קידום העמותה שלכם בלבד, לא על חשבון עמותות מתחרות.
  4. אין להשתמש במילות מפתח כלליות – על פי מגבלה זו, בעלי חשבונות גוגל גרנטס לא יכולים להשתמש בביטויים כלליים אשר מורכבים ממילה אחת בלבד. עם זאת, גוגל מאפשרת שימוש במספר מילות מפתח כלליות "חריגות" בעלות מילה אחת, אותן תוכלו לראות כאן.

לסיכום, ניהול חשבון גוגל גרנטס הוא משימה מורכבת שצריך לדעת כיצד לבצע. אנו בהחלט ממליצים להיעזר בחברות מקצועיות המתמחות בפרסום בגוגל לניהול חשבון הגרנטס של העמותה שלכם.

אהבתם? שתפו את החברים!
קייס סטאדי ברליץ
5 טעויות נפוצות בקידום אתר
מה זה SEO

חדשות עדכונים וכלים שימושיים