5 טעויות נפוצות שאתם לא רוצים לעשות בקידום האתר

| מאת :

קידום אתרים הוא ללא ספק התחום המאתגר5 בעולם השיווק הדיגיטלי ומחייב הסתגלות מהירה ושינויים תוך כדי תנועה. ככה שבעוד שהחברות הטובות בישראל יכולות להציע מענה מהיר לכל שינוי של אלגוריתם, השחקנים הוותיקים בשוק עלולים למצוא את עצמם מחוץ למשחק. אז מהן 5 הטעויות הכי נפוצות בקידום אתרים לשנת 2019 ואיך תימנעו מהן? הכל בכתבה הבאה.

5 טעויות נפוצות בקידום אתר

#1 לא מייצרים תוכן איכותי או גרוע מכך – פשוט מעתיקים

אחת הטעויות השכיחות ביותר בתחום של קידום אתרים נוגעת לאיכות התוכן שבאתר. אם עד לפני כמה שנים היה נהוג להתבסס על דחיסת מילות מפתח או אפילו העתקה של תוכן מאתרים אחרים, כיום מדובר על משחק שונה לגמרי. כיום התוכן צריך לייצר עניין, שיתופים ואינטראקציה של ממש (חשוב להשאיר מקום לתגובות..), כי אחרת גוגל פשוט יתייחס אליו כאל ספאם וידרג את האתר בהתאם.

אסור לשכוח שגוגל מענישה על טקסטים ותמונות שנלקחו ללא אישור ממקורות אחרים ואתם ממש לא רוצים להיות ברשימה השחורה של ענקית החיפוש.

#2 מוותרים על אופטימיזציה של תמונות

וובמאסטרים ובעלי אתרים רבים אינם מודעים לחשיבות של האופטימיזציה של תמונות בתוך האתר ונוטים להעלות את התמונות ממש כפי שהם קיבלו אותן, בלי לקחת בחשבון שהדבר עלול להאט את קצב טעינת העמוד, לפגוע בציון שגוגל מעניק לו ולהרוס את חווית הגלישה של מי שמבקר לראשונה באתר שלהם.

אגב, גם חברות בניית אתרים שונות לא ממש שמות לב לעניין ולכן ניתן לראות כיצד לקוחות מתוסכלים לא מבינים מדוע האתר החדש שלהם נדחק מחוץ לתוצאות של גוגל למרות שהם עושים הכל כמו שצריך. בעצם כמעט הכל.

#3 חושבים גלובלי, אבל לא עובדים לוקאלי

כולם רוצים להיות במקום הראשון בגוגל בתחום העיסוק שלהם, אך חלקנו שוכחים שהדרך הכי טובה לעשות זאת היא בעזרת התמקדות בקידום מקומי. על ידי התחברות לאינדקס המפות של גוגל וביצוע מספר פעולות פשוטות ב-Google My Business, ניתן להגיע למקום הראשון בחיפוש מקומי. כך, ניתן להתבלט בכל חיפוש שנעשה ממכשירים ניידים ולהגיע בדיוק לאנשים שמחפשים שירות כמו זה שאתם מציעים.

תוהים עד כמה זה אפקטיבי? לפעמים זה עשוי להחליף קמפיין פרסום ממומן בגוגל אדוורדס.

#4 רוכשים קישורים מחוות שרתים מעבר לים

אין ספק שקישורים מהווים את אחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל תהליך של קידום אתרים אורגני. למעשה, הקישורים עוזרים לזחלנים של גוגל להגיע לכל פינה באתר שלכם ומעניקים לכם עוד מקורות תנועה איכותיים לכל שירות שאתם מספקים. יחד עם זאת, לא מעט מקדמי אתרים נוהגים לרכוש קישורים מחוות קישורים אשר יש להם מוניטין מפוקפק, ותסמכו על גוגל שהוא כבר יזהה את המקור שלהם.

אז מה לא לעשות? אל תבנו קישורים לאתר לפני בדיקה מקיפה של הוותק, הרלוונטיות לעסק שלכם והאיכות של הדומיינים שמהם אתם מעוניינים בקישור. איך עושים את זה? באמצעות כלים מתקדמים למחקר מתחרים ובדיקת קישורים כמו Ahrefs.

#5 לא לוקחים בחשבון את השינויים בהרגלי הגלישה של השנים האחרונות

ההבנה שמרבית הגלישה עוברת מהמחשב הנייד לסמארטפונים ולטאבלטים לא חלחלה אל כל העוסקים בענף. מעבר לעובדה שאתרים שאינם רספונסיביים צפויים להיפגע בשנים הקרובות מהעדכונים החדשים של גוגל ואף להיות לא מאונדקסים, אסור לשכוח את רמת הנוחות בגלישה מהניידים. צריך לשים לב לפריסת האלמנטים השונים, לגודל הטקסט במכשירים הפופולריים ולנוחות הניווט בעידן הטאצ'.

כך שבהחלט צריך להיות עם היד על הדופק, לבצע סימולציה של תצוגה ברזולוציות שונות ולא לשכוח לשים לב לכל התראה של גוגל קונסול.

 

 

אהבתם? שתפו את החברים!
אאוטבריין : ספרו סיפור
תוכן ל-seo

חדשות עדכונים וכלים שימושיים