לידים איכותיים – כך תייצרו לידים חמים וממירים מאתר העסק שלכם!
ליד הוא אחד המושגים הבסיסיים בעולם השיווק, ובמיוחד בתחום השיווק בדיגיטל. כל בעל עסק שרוצה למצות את הפוטנציאל שלו חייב להשיג לידים חמים, ופרט כאלה שנחשבים איכותיים. בעמוד זה תמצאו תשובה מפורטת לשאלות כמו מה זה לידים, מהם המקורות האפשריים להשגתם, מה הופך ליד לאיכותי, באילו מקרים כדאי לבצע קניית לידים ומאיפה, איך לבחון את מידת היעילות של כל פעולה שנועדה לייצר לכם לידים ואיך להבטיח מקסימום תועלת מכל ליד באופן שיהפוך אותו להמרה.
מה זה לידים?
ליד הוא פרטים של אדם שמתעניין בשירות או במוצר של העסק, ולכן יש פוטנציאל להשלמת עסקה מצידו. כשמדברים על לידים בשיווק דיגיטלי הכוונה היא לרוב לאדם שהשאיר את פרטיו בטופס יצירת הקשר באתר מסוים, נרשם לניוזלטר או התקשר לעסק ישירות מהאתר. הפרטים האפשריים הם בעיקר כתובת מייל או מספר טלפון, כך שניתן ליצור קשר עם אותו אדם ולהפוך אותו מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם.
דוגמה אחת היא פורטל הובלות שמציע לגולשים להשאיר מספר טלפון כדי לקבל מספר הצעות מחיר. במקרה זה, מספר חברות הובלות מקבלות את אותו ליד (האדם שהשאירו את מספר הטלפון שלו) ומן הסתם נדרשות להתחרות עליו. מצב אחר הוא אתר של בית ספר ללימודי NLP שמציע לשלוח במייל מדריך לחיים רגועים יותר. במקרה זה, כתובת הדוא"ל שמספק הגולש על-מנת לקבל את אותו מדריך נמצאת רק ברשותו של העסק הספציפי, אם כי גם כך כמובן שהדרך להפיכת הליד ללקוח עוד ארוכה.

מה ההבדל בין ליד לבין המרה?
אחרי שמבינים מה זה לידים, נשאלת השאלה איך משיגים אותם. כל אפיק שיווק עשוי להיות מקור ליצירת לידים: שילוט חוצות, פרסומת בטלוויזיה, פרסומת ברדיו, עיתונות מודפסת, פליירים וכמובן כל הערוצים הדיגיטליים – גוגל, פייסבוק, יוטיוב ובעיקר אתר איכותי.
מקור אפשרי אחר של לידים איכותיים הוא לקוחות קיימים. הקונספט של "חבר מביא חבר" מבטיח רמת אמון התחלתית גבוהה מצד אותם לקוחות פוטנציאליים, ובהתאם כדאי לנסות לרתום את הלקוחות הקיימים לטובת מאמצי השיווק (כמובן עם תמורה הולמת, כמו למשל 5% בקנייה הבאה או הטבה אחרת). עוד אופציה היא קניית לידים איכותיים – עליה נרחיב בהמשך.
איך אפשר להשיג לידים?
ליד הוא פוטנציאל לעסקה. על-מנת לממש את הפוטנציאל נדרשת המרה – אם למשל קיבלתם את מספר הסלולרי של אדם שמתעניין במוצר או בשירות שלכם, הניסיון לבצע את ההמרה מסטטוס של מתעניין לסטטוס של משלם יתנהל בשיחת טלפון.
באופן טבעי, השאיפה היא לשיעור המרה גבוה ככל האפשר. בהמשך העמוד תמצאו טיפים למקסום שיעור ההמרה (וכאן תמצאו טיפים נוספים בנושא), אבל עוד לפני זה כדאי לזכור את הכלל הפשוט: יצירת לידים איכותיים מאפשרת הגעה לשיעור המרה גבוה בקלות רבה יותר.
על-מנת לחסוך זמן יקר, ניתן לבצע טיוב לידים – בדיקה מקדימה שמטרתה היא להפריד בין לידים חמים ומשתלמים לבין כאלה שהסיכוי למכור להם שירות או מוצר הוא אפסי.

איך צוברים לידים איכותיים רבים?
ישנם שני מפתחות עיקריים להפיכת לידים לאיכותיים: עניין אמיתי ואמון גבוה.
רמת העניין מושפעת בעיקר מטרגוט מושכל. אם למשל פרסמתם מודעה בפייסבוק כדי לייצר לידים, חשוב מאוד קודם כל לאפיין את הלקוחות הפוטנציאליים ובהתאם לפלח את קהל היעד של המודעה. צעד מתבקש נוסף הוא התאמת המסר לכל קהל יעד ספציפי.
אמון גבוה מאפיין בעיקר לידים שמגיעים אחרי חיפוש בגוגל. הסיבה פשוטה – מודעות אמנם עשויות לייצר עניין ולהניב פניות, אבל גולשים שמגיעים אחרי שראו את האתר של העסק במקום בולט בגוגל רואים בו מקור סמכות ונוטים יותר מאחרים ליצור איתו את האינטראקציה הרצויה, כך שהסיכוי שיהפכו ללקוחות גבוה יותר. הבדל חשוב נוסף בין פרסום מודעות בפייסבוק, ברדיו, בטלוויזיה ובשלטי חוצות לבין פרסום מודעה בגוגל הוא שבאופציה הראשונה המפרסם "דוחף" את המודעות שלו לקהל שלא בהכרח חיפש אותו, בעוד שבאופציה השנייה (של הופעה בעמוד התוצאות של גוגל) הגולש חיפש באופן אקטיבי את העסק או את אחד מהשירותים שהוא מציע. כמובן שקהל שמחפש אותך באופן אקטיבי הוא קהל "חם יותר" שהסיכוי שישאיר ליד איכותי גבוה יותר. בהתאם לכך, קידום אורגני בגוגל הוא בסיס כמעט הכרחי עבור יצירת לידים משתלמים, וכחלק בלתי נפרד מכך יש צורך באתר שמציע שלל תכנים בעלי ערך אמיתי לכל מי שמחפש את השירותים אותם הוא מספק.
איך אפשר לבחון האם לידים ממקור מסוים אכן משתלמים?
לידים, ובפרט לידים איכותיים, עולים כסף. מאחר שכאמור לא כל ליד מייצר הכנסות, כדאי לבחון את העלות והתועלת של כל מקור להשגת פרטי יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים. בהקשר זה מתבלט היתרון המשמעותי של השיווק בדיגיטל: הכל מדיד, ברמת דיוק גבוהה ובקלות יחסית (ובמיוחד למי שזוהי המומחיות שלו). כשיודעים מהו ה-ROI בכל אפיק שיווק, וכמה מהמתעניינים שהגיעו דרך אפיק ספציפי גם קנו מוצרים (ובאיזה סכום), אפשר גם לדעת כמה כדאי להשקיע בכל ליד.
אם לדוגמה, שיעור ההמרה של מודעות בגוגל אדוורדס הוא 5%, כלומר 1 מכל 20 מהגולשים שלחצו על המודעה גם קנו בסופו של דבר מוצר או שירות, והרווח הממוצע מכל לקוח שהגיע בדרך זו הוא 90 ש"ח, אין טעם לשלם על ליד יותר מ-4.5 ש"ח (אם למשל ליד עולה 5 ש"ח, כדי להשיג 100 לידים נדרשת השקעה של 500 ש"ח, אבל היא תניב 5 לקוחות שכל אחד מהם מייצר רווח של 90 ש"ח ובסך הכל 450 ש"ח, כלומר פחות מההשקעה).
טיפים למקסום שיעור ההמרה של לידים
לאחר שבוצע טיוב לידים, כדאי להתנהל ביחס לכל ליד בהתאם להמלצות החשובות הבאות:
- מהירות יצירת קשר עם הליד – ככל שמשתמשים בפרטים כדי ליצור קשר מהר יותר, כך יש סיכוי טוב יותר שרמת העניין של האדם עדיין גבוהה. לידים חמים עלולים להתקרר במהירות, לאבד עניין או לחילופין למצוא מישהו אחר שיספק להם את המוצר או השירות. אל תקחו את הצ'אנס הזה, צרו קשר באופן מיידי עם כל אדם שהשאיר פרטים באתר שלכם. זה יעשה פלאים ליחס ההמרה שלכם ויגדיל את ההכנסה של העסק.
- התמדה – ישנם תחומים שבהם ההבשלה דווקא איטית. קורס NLP למשל הוא דוגמה טובה לליד שעשוי להתממש גם אחרי שנה או שנתיים. בהתאם, כדאי ליצור רשימה מסודרת של לקוחות פוטנציאליים ולהמשיך לעניין אותם לאורך זמן (ובפרט אם השקעתם בקניית לידים) – לשלוח להם מיילים, SMSים ותכנים בעלי ערך שיציגו אתכם כברי סמכא בתחומכם.
- קשב – קשב סבלני לצרכים של הלקוח מאפשר לכם להציע לו הצעות מותאמות עבורו ספציפית.
- סמכותיות – איש מקצוע בקיא בתחום שבו הוא פועל נתפס כאמין יותר ומגדיל את הסיכוי להמרה.
- מספר אפשרויות – כשמציעים ללקוח פוטנציאלי שני סוגי שירותים או שני סוגי מוצרים, יש סיכוי טוב יותר שהוא יבחר באחד מהם.
קניית לידים איכותיים
בנוסף לכל הדרכים הנ"ל, שיכולות לסייע לכם לקבל לידים בעלי ערך, לינקשייק מציעה שירות קניית לידים איכותיים. שירות זה מבוסס על נכסים דיגיטליים של החברה בתחומים שונים, שמקודמים היטב בגוגל, ולכן נחשפים לעיניים רבות באופן מחמיא במיוחד – כאמור אחד המפתחות שהופכים ליד לאיכותי. בנוסף, מדובר בנכסים שכוללים תכנים בעלי ערך רב לגולשים, וגם לעובדה זו חלק בכדאיות של קניית לידים על בסיס אתרים אלה.
מתעניינים ברכישת לידים? רוצים להפיק יותר לידים מהאתר שלכם? השאירו פרטים:
הירשמו לניולזטר שלנו:
חדשות עדכונים וכלים שימושיים
-
מומחה קידום אתרים
-
יצירת ערך בויקיפדיה – איך מוסיפים והאם זה עוזר לקידום האתר בגוגל?
-
מקדם אתרים מקצועי מומלץ – איך לבחור את האיש הנכון למשימה?
-
מה זה מיתוג עסקי ואיך עושים זאת נכון?
-
קניית מנויים (עוקבים) ליוטיוב – איך לעשות זאת נכון?
-
קניית צפיות ביוטיוב – כך תעשה זאת באופן שיזניק [ולא יזיק] את הסרטון שלך
-
תוכנות לעריכת תמונות אונליין בחינם [נשבעים!] שכדאי שתכירו
-
מהי מפת אתר (Sitemap.xml) ומה חשיבותה לקידום אתרים SEO?
-
יועץ קידום אתרים – מתי ייעוץ קידום אתרים SEO יעזור לכם?
-
שגיאה 404 (Error 404)- מה זה, האם זה מזיק ולמה ואיך לטפל בה?
-
כך תבצעו מחקר מילים מקיף, ולא רק בעזרת כלי מילות מפתח
-
מה זה SEO [קידום אתרים] ואיך זה יגדיל לך את התנועה לאתר?
-
7 תוכנות לעריכת תמונות בחינם [אין כסף] שאתם חייבים להכיר
-
10 מאגרי תמונות להורדה *בחינם* ללא זכויות יוצרים שכדאי להכיר
-
פרסום ברדיו – כמה זה עולה ולמה כדאי לעבור לפרסום בדיגיטל?
-
בדיקת דומיין – כך תדעו בבעלות מי הדומיין בו אתם מעוניינים
-
פרסום בערוץ 13 – כמה זה עולה ולמה הפרסום באינטרנט משתלם יותר?
-
פרסום בערוץ 12 – כמה זה עולה ולמה הפרסום בדיגיטל משתלם יותר?
-
מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש? [המדריך המלא שיגלה לך הכל]
-
שיווק שותפים בבוקינג: איך תצטרפו ותעשו מזה כסף? [המדריך המלא]
-
שיווק שותפים באמזון: האם זה באמת כזה פשוט וכמה תוכלו להרוויח?
-
שיווק שותפים באיביי (Ebay): להרוויח כסף קל, בקלות
-
כך תבצעו פילוח שוק שיביא לכם לקוחות משלמים לאתר העסק
-
[קייס סטאדי] איך הגדלנו ב-4600% את הפניות באתר במשבר הקורונה?
-
המדריך לחיבור בין טופס לידים למייל באופן אוטומטי ובחינם!
-
כלי מנהל האתרים (Google Search Console) – כך תשתמשו בו לטובתכם
-
ROI – מה זה ואיך בעלי עסקים יכולים למקסם אותו בפרסום בדיגיטל?
-
איך לבצע החלפת קישורים כמו אלוף?
-
מיקרו קופי מנצח שמביא המרות [כך תייצרו אותו!]
-
פרסום פרוגרמטי – האם זה עתיד השיווק בדיגיטל?
-
פלטפורמות מובילות למיקור חוץ בתחום הדיגיטל
-
מה זה מיקור חוץ (Outsourcing) ומתי כדאי להשתמש בו לקידום העסק?
-
מה זה שיווק שותפים ואיך עושים ממנו כסף? [המדריך המלא להצלחה]
-
איך מבצעים בדיקת קישורים נכנסים לאתר? [המדריך המלא]
-
Google Grants – המדריך המלא למענק גוגל גרנטס לעמותות
-
קידום תמונות בגוגל – הדרך לקבל עוד תנועה לאתר
-
5 דקות עבודה להטמעת תוסף מסנג'ר באתר שלכם
-
[קייס סטאדי] איך הגדלנו ב-231% את הפניות באתר חברת ברליץ?
-
5 טעויות נפוצות שאתם לא רוצים לעשות בקידום האתר
-
אינסטגרם משיקה בישראל את Instagram Shopping
-
אאוטבריין : ספרו סיפור
-
ממשק ה – Attribution החדש של פייסבוק
-
5 טריקים לשיפור יחס המרה באתר שלכם
-
איך בונים אתר תדמית בצורה נכונה?
-
6 טיפים באמצעותם תגדילו את זמן השהייה באתר שלכם
-
Facebook Creator Studio – מרכז ניהול תוכן לדף עסקי [סקירה]
-
אז איך כותבים תוכן מעניין שישאיר את הגולשים באתר?
-
10 גורמים מרכזיים שמשפיעים על דירוג האתר שלך בגוגל
-
על הקשר בין ניהול מוניטין ברשת וקידום אתרים
-
התממשקות אתרי מסחר למערכת טרנזילה – המדריך המלא
-
מה ההבדל בין פרופיל אישי לבין דף עסקי בפייסבוק?
-
סינדיקציה של תוכן ושיווק דיגיטלי – איך הם הולכים ביחד?
-
הסיבה בגללה בעלי עסקים מפסידים לקוחות ברשת
-
הפיד שלכם בפייסבוק עומד להשתנות, שוב.
-
איך להמיר פרופיל פייסבוק לדף עסקי צעד אחר צעד?
-
עדכוני האלגוריתם של גוגל – פנדה, פינגווין ושאר החיות
-
?פיצול ערוץ 2 – איך זה ישפיע על הפרסום באינטרנט
-
עולם קידום האתרים מאז ועד היום
-
רשימת מטלות SEO בבניית אתר חדש
-
משדרגים את האתר שלכם? שימו לב למיקומים שלכם
-
קידום אורגני מול קידום ממומן – מה ההבדל ומה כדאי?
-
מה זה קידום אתרים? (רמז: לא SEO)
-
גוגל עשו זאת, 85% מהאתרים מותאמים למובייל
-
קידום סרטון ביוטיוב/בפייסבוק. באיזו פלטפורמה כדאי לכם?
-
פרסום, עלות ומותג ברשת
-
איך לכתוב תוכן שיווקי שמותאם ל-SEO?
-
קידום אתרים משנות ה-90 ועד היום
-
קידום דף עסקי בפייסבוק – הלכה למעשה
-
אופטימיזציה לאתרי מובייל
-
הסיפור המופלא של בראוני בריטל
-
גוגל דומיינז
-
התובנות של גוגל+
-
פייסבוק מציגים: עיצוב חדש למודעות צד
-
פייסבוק ריטרגטינג
-
הכלי החדש: פייסבוק lookalike
-
האלגוריתם של גוגל מתעדכן: פנדה 4.0