[קייס סטאדי] איך הגדלנו ב-231% את הפניות באתר חברת ברליץ?

| מאת :

במאמר זה נספר לכם איך הצלחנו בשנת 2018 (בהשוואה לשנת 2017), באמצעות עבודה אורגנית בלבד, לשפר לאתר ברליץ ב-231% את מספר ההמרות שבוצעו לאתר, להגדיל ב-37% את מספר הגולשים שהגיעו לאתר, להעלות את אחוז המשתמשים החדשים ב- 50%, את כמות שיחות הטלפון מהאתר ב- 91.9% ולהוריד את ה-Bounce Rate בקרוב ל-53%.

קצרים בזמן? דלגו למה שמעניין אתכם:

רבים טוענים ש-SEO מת, שקידום אתרים אורגני לא ממש רלוונטי בימינו ופעמים רבות דווקא באירגונים גדולים אנחנו מרגישים שהקידום האורגני הוא די בעדיפות אחרונה.
למה? יכולות להיות לכך סיבות רבות, אך לרוב הבעיה היא שמנהלי שיווק רוצים תוצאות מיידיות ובמקרה הזה התוצאה היא לא מיידית.

למי שלא מכיר, ברליץ הינו בית ספר בינלאומי מוביל שקיים בעולם כבר למעלה מ-140 שנה. בארץ לברליץ יש 6 סניפים בפריסה ארצית ללימוד שפות: אנגלית, צרפתית, ספרדית, יפנית ושפות נוספות. כלל הקורסים מועברים על ידי מרצים מובילים אשר דוברים את השפות הנלמדות כשפת אם, לפי השיטה הייחודית של ברליץ.

ברליץ

 

אני אישית מאד מאמין בעבודת SEO מסודרת ובחוויית משתמש וזה מה שהנחה את העבודה שלנו גם על האתר של ברליץ. חשוב לציין שרוב הפעולות שעשינו לא היו פורצות דרך, אלא פעולות יחסית בסיסיות שפשוט מוכיחות את עצמן פעם אחר פעם.

הנה, על קצה המזלג השינויים שעשינו. בהמשך המאמר תוכלו לקרא את ההסבר המפורט יותר:

  • ביצענו עבודה על קוד האתר. סידרנו נכון את ההיררכיה בתוך האתר.
  • תיקנו את כלי המדידה באתר.
  • הורדנו עמודים מיותרים, ישנים, בעלי תוכן דל, על מנת לאפשר לגוגל להתמקד בחשוב.
  • ביצענו הפניות נכונות באתר.
  • שיפרנו תגיות מטא כמובן. הוספנו תגיות חסרות.
  • טיפלנו בעמודי השגיאה באתר.
  • עשינו סדר בקישורים הפנימיים על מנת להוביל נכון את גוגל שיבין מה חשוב באתר.
  • עשינו הרבה עבודת תוכן שיש בו משמעות לגולש.
  • עבדנו לא מעט על ביטויים ארוכי זנב.
  • עבדנו על בידול וקריאה לפעולה לגולש שיבין למה ברליץ ולמה כדי ליצור קשר.
  • הוספנו אזור של בלוג לאתר.
  • כמובן שבנינו קישורים נכונים. פנימיים וחיצוניים.
     
  • הסרנו קישורים לא איכותיים והוספנו קישורים איכותיים וחזקים.
  • ביצענו עבודת שיפור חווית גולש, שעיקרה במובייל.

אז מה הייתה נקודת ההתחלה שלנו?

בסוף שנת 2017 התחלנו את העבודה עם ברליץ. כשפגשנו לראשונה את האתר ציפינו ששם מותג מוכר ומוביל ובעל 2,500 חיפושים בממוצע מדי חודש ובעל תמיכה של אתרים חזקים בעולם (האתרים של ברליץ במדינות השונות) אשר מקשרים לאתר של ברליץ ישראל, נקודת ההתחלה שלנו תהיה טובה, היא אכן הייתה טובה, אך יחד עם זאת היו לא מעט בעיות לפתור.

האתר שקיבלנו היה אתר וורדפרס רספונסיבי בעל מספר עמודים בעלי ערך נמוך, תכנים משוכפלים באתר ומחוצה לו, תכנים שלא לגולשים, תגיות מטא חסרות, תצוגת מובייל לא טובה ועוד.

כמו בכל עבודת SEO שלנו, התחלנו לעבור על האתר ברמת שגיאות קיימות, חוויית משתמש, סידור המדידה באנליטיקס וכמובן ביצוע מחקר מילים ומתחרים מקיף על התחום.

 

האתר של ברליץ כולל לא מעט מילות מפתח בעלות חיפושים רבים, אך התחום שבו קיימת עיקר התחרות הוא לימודי אנגלית. לכן, החלטנו להתחיל את עבודת ה-SEO שלנו סביב הקורסים באנגלית ותוך כדי עבודה להמשיך לשפות הנוספות. במקביל, התחלנו לעבוד על שיפור חוויית המשתמש באתר, במיוחד במובייל.

מתחילים בעבודת On Page

עבודת On Page כוללת מגוון פעולות שמבצעים בתוכן ובקוד של האתר עצמו. כלומר, מהצד שלנו אנחנו מבצעים שינויים בתשתית האתר על מנת לגרום לבוט של גוגל לסרוק את האתר בצורה טובה, להבין את ההיררכיה של האתר בצורה טובה יותר ולתת לגולש שלנו חוויית משתמש טובה יותר.

האתר של ברליץ כלל המון עמודי תבנית ישנים, עמודים משוכפלים באתר ועמודים בעלי תוכן דל כמו עמודי מדיה של הוורדפרס ועמודי שגיאה 404 (עמודים שלא קיימים יותר בשרת). בתחילת הפעילות גוגל אינדקס 253 עמודים, שמתוכם קרוב ל-100 עמודים היו מיותרים ופגעו לאתר בתקציב הזחילה (תקציב זחילה הוא "תקציב" שאתר מקבל מהבוט של גוגל לסריקת האתר. כאשר התוכן באתר הוא בעל ערך וכאשר אין שגיאות כמו עמודי 404 והמון הפניות – סביר שהתקציב שלנו יהיה אידאלי. לעומת זאת, כאשר קיימות שגיאות שהבוט של גוגל נתקל באתר שלנו "התקציב" של גוגל לאתר שלנו יקטן).

לכן, הסרנו חלק מהעמודים שאינם בעלי ערך והפנינו אותם לעמודים רלוונטיים, טיפלנו בקובץ robots.txt של האתר (קובץ שמנחה את מנועי החיפוש מה לסרוק ומה לא לסרוק באתר), טיפלנו בעמודי 404 שהיו באתר ובאמצעות ה-Screaming Frog עשינו סדר בכל הכאוס של הקישורים הפנימיים שהיו באתר שמטרתם היא לחזק את העמודים שאנו רוצה לקדם בכל מילה ועוד. מה הכוונה בכך שעשינו סדר בקישורים הפנימיים? ובכן, היו הרבה מצבים שאותם ביטויים, מעמודים שונים באתר, הובילו למספר עמודים שונים באתר במקום לעמוד אחד באופן עקבי. כך למשל, בעמוד אחד קישור פנימי מהביטוי "לימודי אנגלית" הוביל לעמוד של הקורס ללימוד אנגלית, ובעמוד אחר קישור פנימי מאותו הביטוי

 

("לימודי אנגלית") הוביל לעמוד של הקורס לדף הבית. מה שאנחנו עשינו זה להפנות את כל הקישורים הפנימיים הללו לעמוד אחד – העמוד הראשי ללימוד אנגלית. כך בעצם הבהרנו לבוט של גוגל מהו העמוד הרלוונטי מבחינתנו לביטוי זה וגם שיפרנו את חוויית המשתמש.

עבודה על התוכן

כאמור, את העבודה התחלנו סביב מילות המפתח שקשורות ללימוד אנגלית. התכנים שהופיעו בעמודים הרלוונטיים היו מאד כלליים ודיברו בעיקר למנועי חיפוש ופחות לגולש. מה זה אומר? התוכן דיבר באופן כללי על לימוד אנגלית וכמה חשוב לדעת את השפה האנגלית בימינו ומעט מאד על ברליץ. הנחנו שמי שכתב את הטקסט הזה רצה בעיקר לכלול את מילות המפתח הרלוונטיות לקידום בעמוד, ופחות לתת מענה לגולש ויותר מזה להניע לפעולה – להירשם! הרי ברור שמי שמחפש לימוד אנגלית מבין שזה חשוב לו וטקסט כללי על לימוד אנגלית לא ממש יעזור לו. לעניות דעתי, הגולש רוצה לדעת למה ללמוד דווקא בברליץ ובמה הוא שונה מבתי ספר אחרים ללימוד שפות.

חשבנו לעצמנו מה יכול לעניין את הגולש שרוצה ללמוד קורס כזה, שאלנו את הלקוחה מה מעניין את הלידים שפונים אליהם ואיזה שאלות הם שואלים, הסתכלנו על מתחרים בארץ ובעולם והגענו לנוסחה מסוימת שליוותה אותנו אחר כך גם לעמודי שפות נוספים. פעולה נוספת ומאד משמעותית שביצענו היא הוספת קריאות של הנעה לפעולה מתוך הטקסט ובסופו של כל עמוד של קורס: "השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה משתלמת", "הירשמו עוד היום לקורס המוביל" וכו'.

בנוסף, שיפרנו תגיות מטא לפי מחקר המילים שביצענו בתחילת הפעילות והוספנו תגיות בעמודים שהיו חסרות תגיות, הוספנו עמודים חדשים בהתאם למחקר המילים ומתוך רצון לשפר את ה-CTR (אחוז הקלקות) בתוצאות האורגניות, הוספנו כותרות מניעות לפעולה וטקסטים שיכולים להביא יותר קליקים. במקרים מסוימים זיהינו גם תכנים משוכפלים שמתחרים העתיקו מברליץ. במצב כזה אפשר להיות חכם או להיות צודק. מה זה אומר? שאפשר לפנות למתחרים ולבקש שיסירו את התכנים שהעתיקו (אך סביר להניח שזה לא יקרה כל כך מהר, אם בכלל) או שאפשר להתנהג בחוכמה ופשוט לשדרג את התוכן באתר שלנו, שם יש לנו שליטה ואנחנו לא תלויים באף גורם אחר.

מעבר לכך, הוספנו איזור של בלוג באתר, שבו העלינו מדי כמה שבועות תכנים חדשים לאתר, בהתאם למחקר המילים. התכנים שעלו בבלוג הם תכנים מעשירים, שמתאימים למידע שהגולשים מחפשים שאינו שירות (כמו למשל – איך ללמוד אנגלית לבד, איך לשפר את האנגלית שלכם ועוד). לכל מאמר שעלה בבלוג בנינו גם מספר קישורים פנימיים מתוך האתר עצמו על מנת לחזק אותו ולהביא גולשים אליו גם מתוך האתר ולא רק מחיפוש בגוגל. המטרה של מאמרי התוכן הייתה להעשיר את התוכן באתר, להביא תנועה נוספת לאתר מביטויי זנב ארוך (ביטויים של 3-6 מילים שיש להם עשרות

 

ואפילו מאות חיפושים בחודש לפעמים) ולקשר באמצעותם בעזרת קישורים פנימיים לעמודים של הקורסים שבהם עבודת הקידום שלנו מתמקדת. כיום, אנחנו יכולים לראות שעשרות המאמרים שהוספנו לבלוג מביאים אלפי מבקרים לאתר בכל חודש (ועליהם כמובן אפשר לעשות רימרקטינג לאחר מכן).

שיפור חוויית המשתמש באתר

אני מתחיל דווקא עם המובייל. ברוב התחומים של עסקים בהם העבודה היא B2C, מרבית התנועה היא דרך המובייל. פעמים רבות מנהלי השיווק ואפילו מקדמי האתרים עובדים על האתר בעיקר בדסקטופ ולא ממש בודקים איך רוב הגולשים שלנו מתנהלים עם האתר דרך המובייל. בשנת 2019, בטח באתרי B2C, אנחנו צריכים קודם כל לבדוק את האתר במובייל.

לפי האנליטיקס של אתר ברליץ, ראינו בשנת 2017 כ-68% מהגולשים באתר גלשו דרך המובייל, ולכן התחלנו שם. האתר במובייל כלל תפריט ממש לא ידידותי והנראות של עמודי קורסים הייתה לא טובה.

זה השינוי שעשינו בתפריט המובייל:

נראות התפריט במובייל

תפריט המובייל היה נראה בנוי בדומה לתפריט בדסקטופ ולא מותאם לאופן השימוש במובייל. מה שעשינו זה לאגד את הכותרות/קטגוריות בתפריט לתפריטים נפתחים באמצעות לחיצה על הפלוס (+) ואז להפוך את הניווט לנוח וברור יותר. כך הקטנו את העומס על העין של הגולש והקלנו עליו את הניווט בתפריט.

דבר נוסף שהיה בעייתי במובייל היה הנראות של עמודי הקורסים, כאשר התמונה הראשית של הפוסט נכנסה כחלק מהטקסט ויצרה מצב בו הטקסט "נדחק" לצד שמאל ולא היה נוח לקריאה:

נראות עמודי קטגוריות במובייל

הפעולות הללו שיפרו ב-28.26% את זמן השהייה באתר!

 

זמן שהייה באתר

עבודת Off Page

עבודת Off Page כוללת בניית קישורים שמפנים לאתר שלנו, איזכורים ברשת ועוד.

כחלק מתהליך קידום האתרים, אנחנו עוברים על פרופיל הקישורים החיצוניים של כל לקוח חדש שמגיע אלינו (למידע נוסף בנושא בדיקת קישורים נכנסים לאתר לחצו כאן). פרופיל הקישורים של ברליץ כלל לא מעט קישורים מאד איכותיים שמגיעים מאתרים ישראלים סמכותיים בעיני גוגל ומאתרים של ברליץ במדינות שונות בעולם מצד אחד ומצד שני היו גם לא מעט קישורים חיצוניים שהגיעו מאתרים מאד לא איכותיים שכללו תכנים לא איכותיים, בלוגים לא איכותיים שנפתחו במיוחד לקידום האתר שכללו תכנים משוכפלים ועוד.

הקישורים הלא איכותיים פגעו באתר שלנו יותר מאשר תרמו ולכן פעלנו להסירם. פנינו לבעלי האתרים הרלוונטיים בבקשה להסיר את הקישורים וחלקם אכן הסירו. עם זאת, היו כאלו שלא חזרו אלינו ולא הסירו את הקישורים או קישורים שלא ניתן להסירם ללא הרשאות גישה וכדי לטפל בהם הגשנו באמצעות ה-Search Console קובץ Disavow שכולל קישורים שאנחנו מבקשים מגוגל להתנער מהם.

ככל שעבודת On Page חשובה, היא יכולה להביא אותנו עד למקום מסוים. על מנת לעשות את הצעד הנוסף קדימה ולעלות מדרגה, יש צורך בהשגת קישורים איכותיים לאתר, מאתרים סמכותיים מאותו התחום פחות או יותר (עוד על החלפת קישורים קראו כאן). ככל שנשיג לאתר קישורים איכותיים יותר, כך יהיה קשה יותר למתחרים שלנו להשיג אותם ולהדביק מאיתנו את הפער. אז מה בעצם עשינו במישור הזה? בשלב ראשון, כמובן שבדקנו מהיכן המתחרים שלנו מקבלים קישורים איכותיים לאתר שלנו ופנינו לאותם האתרים שמקשרים אליהם בבקשה לכתוב מאמר תוכן איכותי ובלעדי לאתר שלהם בתמורה לקישור לאתר ברליץ. ברוב המקרים זה עבד. בשלב שני, התחלנו בניסיון לאתר אתרי לימודים, מכללות, אוניברסיטאות, אתרי חדשות גדולים ועוד – שיכולים להיות רלוונטיים בעבורנו. כך למשל כתבנו מאמרי תוכן מקיפים על תחום לימודי השפות לאתרים של מכללת תל חי, לאתרים בתחום העבודות האקדמאיות ולאתרי חדשות גדולים כמו ישראל היום וביזפורטל – ובכולם שילבנו קישור שיוביל לעמוד הרלוונטי באתר ברליץ. בנוסף, הוספנו קישורים מעמודי הויקיפדיה של ברליץ, הן בעברית

 

והן באנגלית. כל זאת על מנת להעלות את הסמכות של האתר בעיני גוגל.

התוצאות:

אז לאחר קצת יותר משנה של עבודה סיזיפית על האתר, אלו התוצאות שהשגנו בתנועה האורגנית בלבד:

*נתונים מהאנליטיקס שמשווים את שנת 2018 לעומת שנת 2017.

תוצאות

  • עליה של 36.54% בפעילויות באתר, כלומר הגולשים שהיו באתר עשו 36.54% יותר פעילויות באתר (סשנים) מאשר בשנת 2017
  • ירידה של 52.75% בבאונס רייט. כלומר, יותר גולשים שהגיעו לאתר המשיכו לעמודים נוספים ולא יצאו ישירות מהעמוד שבו נחתו לראשונה באתר – עדות לכך שהתוכן היה מעניין בעיניהם ותואם לשאילת החיפוש שלהם בגוגל
  • אחוז המשתמשים החדשים שהיו באתר בשנת 2018 היה גבוה בקרוב ל-50% בהשוואה לשנת 2017
  • הגולשים שהגיעו לאתר ביקרו ביותר עמודים. עליה של 23.27%
  • זמן הממוצע של משך השהייה באתר עלה ב-10%
  • הזמן הממוצע של שהייה בעמוד עלה ב-55.89%

תוצאות

  • עליה של 231.22% בפניות לאתר באמצעות הטפסים השונים ליצירת קשר
  • עליה של 91.90% של גולשים שהתקשרו בטלפון, דרך המובייל בלבד (את אלו שגלשו במחשב וחייגו ידנית לא ניתן למדוד)

לסיכום

הפרויקט של ברליץ מוכיח שעבודת SEO נכונה ושיטטית מביאה תוצאות. השינויים שערכנו באתר היו בעיקר עבור הגולש (הלקוח הפוטנציאלי) ולצורך שיפור החוויה שלו באתר. כאשר הגולש מרוצה, סביר להניח שגם גוגל יהיה מרוצה וייתן לאתר דירוגים טובים יותר. שלא תטעו, נותרה לנו עוד עבודה רבה על האתר ויש לא מעט שינויים שאנחנו רוצים לבצע גם בהמשך על מנת להמשיך ולהתקדם.

לייעוץ SEO חינמי לחצו כאן.

רוצים שנקדם לכם את האתר? צרו קשר!






    אהבתם? שתפו את החברים!
    5 טריקים שישפרו את יחס ההמרה באתר שלכם
    התממשקות לטרנזילה
    קידום אתרים אז לעומת היום

    חדשות עדכונים וכלים שימושיים