כך תבצעו פילוח שוק שיביא לכם לקוחות משלמים לאתר העסק

| מאת :

פילוח שוק הוא הבסיס לכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי. במסגרת קידום ממומן – דרך גוגל אדוורדס, למשל, או פרסום בפייסבוק – נדרש אפיון של קהל היעד כחלק מהגדרות הקמפיין, וגם כשמבצעים קידום אורגני חשוב קודם כל להגדיר מיהם הלקוחות שאותם אתם רוצים למשוך לאתר ולעסק.

מה זה פילוח שוק ומהם העקרונות המרכזיים שלו?

העיקרון המרכזי של פילוח השוק הוא כמובן זיהוי הצורך שהשירות או המוצר שלכם מספק לו מענה. כך למשל אתר שמציע למכירה תוספי תזונה פונה למי שהבריאות שלו חשובה לו ושמבין כי השקעה בתזונה אופטימלית מניבה תועלת עצומה. אתר של אופטומטריסטית בבאר שבע פונה לתושבי הדרום שזקוקים לפתרון לתיקון ליקויי ראייה שונים.

ההחלטה הבאה שיש לקבל היא עד כמה להתמקד. קידום אתר של צימר בגליל יכול להיות מתוכנן כך שיפנה ספציפית לזוגות שמחפשים חופשה רומנטית, לשומרי מצוות, למשפחות, לצמחונים ולטבעונים ויש כמובן עוד אפשרויות, ומצד שני ניתן גם ליצור קמפיין שפונה למספר קהלי יעד – בהתאם להיקף המשאבים שמוכנים להקדיש לתהליך. במידה ויש לנו מספר קהלים יעד שונים, בהחלט כדאי להתאים מסרים שונים לכל קהל בהתאם למאפייניו (ועוד על כך נרחיב בהמשך) וזאת כדי להגדיל את ה-ROI מהפרסום כמה שאפשר.

עוד דגש חשוב לפני שמתחילים לבצע פילוח שוק בפועל הוא לוודא שכל קבוצה שהוגדרה ניתנת לזיהוי ברור ולמדידה מדויקת. בנוסף, כדאי כמובן שקהל היעד יהיה נגיש, גם מבחינת הנוכחות הדיגיטלית וגם מבחינת האפשרות להפוך אותו לקהל שמכניס כסף לעסק שלכם.

מה זה פילוח שוק

הקריטריונים השונים לביצוע פילוח שוק

התשובה לשאלה מה זה פילוח שוק כוללת באופן טבעי גם את הקריטריונים ליצירת קבוצת התייחסות שבונים עבורה קמפיין מתאים.

האופציות העיקריות לפילוח הן:

  • מיקום גיאוגרפי – פילוח על סמך המקום שבו נמצא הגולש יכול להיות ממוקד מאוד – למשל צפון תל אביב, וגם נרחב יחסית – גולשים מכל אזור הצפון. הקריטריון הגיאוגרפי רלוונטי בעיקר עבור אתרים של עסקים מקומיים.
  • מאפיינים דמוגרפיים – פילוח שוק על בסיס של מגדר, גיל, מצב סוציו-אקונומי, מצב משפחתי ושאר מאפיינים דמוגרפיים.
  • תחומי עניין / דעות / ערכים – כך למשל להעלות קמפיין ממומן בגוגל במטרה למשוך אנשים שמוכנים לשלם מעט יותר עבור מוצר ידידותי לסביבה, או ליצור קמפיין שמיועד למי שמתעניין ברפואה סינית.
  • אינטראקציות קודמות עם האתר / העסק (Remarketing) – פילוח שמבוסס על כלים מתקדמים שמספקים מידע לגבי הגולש. לדוגמה, אם אדם מסוים כבר ביקר באתר ואפילו הרכיב סל קניות אבל יצא עוד לפני התשלום, אפשר לפנות אליו עם הצעה ממוקדת מאוד (כמו למשל "קבל קופון של 10% הנחה להשלמת הרכישה שלך באתר). באופן דומה, ניתן ליצור מסרים ספציפיים למי שנחשפו לעסק ולרדוף אחריהם עם המודעות שלכם בפייסבוק, באתרי שונים ברחבי הרשת וגם ב-Gmail. האפשרויות של פילוח שוק על בסיס זה הנן רבות ומגוונות.

איך לפנות לקהל מפולח?

אחד היתרונות המשמעותיים של פילוח שוק מדויק, מעבר למיצוי יעיל של המשאבים בזכות הפנייה רק למי שבאמת יש סיכוי טוב שיהפוך ללקוח משלם, הוא היכולת להתאים את המסר לקהל היעד. אם למשל עבור אתר של מסעדה בונים קמפיין שמיועד לפלח את השוק של לקוחות שומרי מסורת, במסר יושם מן הסתם דגש על הכשרות.

בקרה והשבחה

אחרי שמבינים מה זה פילוח שוק ומדוע הוא מספק יחס עלות-תועלת משתלם במיוחד, חשוב כמובן גם ליישם את העקרונות המרכזיים שלו באופן מיטבי. במרבית המקרים, הדרך היעילה ביותר תהיה מיקור חוץ – הפקדת המלאכה בידי מומחים מנוסים גם בביצוע פילוח השוק עצמו וגם בהתאמת הקידום והשיווק לקהל היעד שנבחר.

בנוסף, אנשי מקצוע מיומנים בביצוע פילוח שוק אמונים גם על בקרה מתמדת, כדי לוודא שאכן הפילוח שהוגדר הוא המדויק ביותר. במידת הצורך, וכדי להשביח עוד את השיווק, ניתן להרחיב או לצמצם את פילוח השוק, וכך להגיע לגולשים בעלי הפוטנציאל המירבי להכניס כסף לקופת העסק.

זקוקים לעזרה מקצועית בפילוח קהל היעד שלכם? השאירו פרטים ונשמח לעזור!

 

*מאמר זה נכתב ע"י אורי שחם – מנהל מחלקת SEO בלינקשייק.

 

אהבתם? שתפו את החברים!
חישוב roi
כמה עולה פרסום ברדיו

חדשות עדכונים וכלים שימושיים