הכלי החדש: פייסבוק lookalike

| מאת :

פייסבוק השיקו לאחרונה כלי חדש למפרסמים: Facebook look-a-like.
מה זה אומר? בתרגום חופשי ולא מחייב ניתן לקרוא לכלי "דומה כמו", ומטרתו מציאת קהל חדש, הדומה לקהל הנוכחי שמקבל את הפרסומים שלך כאשר אתם מפרסמים בפייסבוק.

למה להשתמש בכלי הזה?
הכלי יכול להיות שימושי להרבה סוגים של עסקים. הוא מעניק יכולת למקד את הקמפיינים לקהל דומה לקהל הקיים, ולהזרים יותר תנועה לאתר הלקוח / הורדת האפליקציה של הלקוח, כאשר התנועה מורכבת מאנשים המתעניינים באותם תחומים כמו הקהל הקיים.

מה הכוונה קהל קיים?
כשאנחנו אומרים "קהל קיים" אנחנו מתכוונים לקהל שכרגע נחשף לתכנים שלנו. למשל, אם נסתכל על הנתונים הדמוגרפיים שכאן, אנחנו רואים שבעמוד העסקי הזה (שמתעסק בציוד ספורט) יש יותר גברים מנשים, רובם בני 18-24, הגרים בתל אביב ודוברי עברית.
כשפייסבוק מציעים להרחיב את הפרסום לקהל דומה, הם מתווכנים לחשוף את התכנים שלנו לגולשי פייסבוק בני 18-24, הגרים במרכז הארץ, שעדיין לא חשופים לתכנים האלו באופן טבעי ו/או ממומן.

האם אפשר להשתמש במיקוד הקיים?
התשובה היא כן. גם אם בחרתם להשתמש בכלי, אתם עדיין יכולים להשתמש בכלי הטירגוט הקיים של פייסבוק: מיקוד לפי גיל, מיקום גיאוגרפי, מצב דמוגרפי ותחומי עניין.

איך פייסבוק מוצאים את האנשים האלו?
ברגע שאנחנו משתמשים פעילים בפייסבוק, יש לפייסבוק גישה לדעת עלינו הרבה דברים, כמו: אילו סרטים אנחנו אוהבים? האם אנחנו עושים כושר? האם אנחנו נשואים או רווקים? האם אנחנו מרגישים היום עצובים או שמחים?
על ידי שימוש בכל הנתונים האלו פייסבוק בונים מאגר אנשים שיכול להתאים לסוגים שונים של מפרסמים. המאגר הזה בנוי לפי מדינות, במקרה שלנו ישראל, ואנחנו יכולים לבחור לבנות מודעות בעברית, לקהל ישראלי, שעדיין לא נחשף אלינו, ושאנחנו יודעים בוודאות שיתעניין במה שיש לנו לומר.

אילו סוגים של קמפיינים ניתן לקדם עם הכלי?
ניתן לקדם בעזרת הכלי הזה כל סוג של פרסומת: פוסט פייסבוק, קידום מוצר עם קליקים חיצוניים לאתר, או קידום אפליקצייה להורדה למובייל.

הכלי מחולק לשניים: לפי ספציפיות, ולפי הרחבה. אם בחרתם להשתמש בו באופן ספציפי, פייסבוק יציגו את המודעות שלכם לקהל קטן וממוקד יותר, וכמובן דומה יותר לקהל הנוכחי שלכם.

במידה ואתם לא מרוצים מכמות החשיפות בקמפיין לאחר הבחירה באופציה זו, אנחנו ממליצים להגדיל את הקהל לפי ההתאמה הרחבה יותר. אמנם לאו דווקא תגיעו למשתמש שהכי רלוונטי אליכם, אבל ניתן לתפוס בצורה הזו גולשים מזדמנים שיכולים להתעניין בתכנים שלכם.

רוצים לקדם את הדף שלכם באופן עצמאי? בואו לקרוא איך לעשות את זה נכון…

 
 

אהבתם? שתפו את החברים!
יצירת ערך בויקיפדיה
פייסבוק משיקה את Creator Studio
מדריך לשיווק שותפים בבוקינג

חדשות עדכונים וכלים שימושיים