מהו ההבדל בין קידום ממומן בגוגל לקידום אורגני?

| מאת :

כחלק מהשירותים שלנו בלינקשייק, אנחנו מעניקים קידום ממומן בגוגל וגם קידום אורגני. על מנת לעשות סדר מה ההבדל בין כל ערוץ, אנחנו ממליצים לכם לקרוא את הכתבה הבאה…

קידום אורגני בגוגל – SEO

קידום אורגני בגוגל, או במונח המקצועי שלו Search Engine Optimization, הינו קידום אתר לתוצאות המובילות בגוגל שהן לא בתשלום. כך בדיוק זה נראה:

נראות של תוצאות אורגניות

 

בקידום אתרים אורגני (SEO), אנחנו מדברים על ריצה למרחקים ארוכים שמצריכה פרק זמן מסוים להגעה למקומות הראשונים. למה? כי על מנת שאנחנו נצליח לגרום לגוגל להבין שהאתר שלך הוא התוצאה הרלוונטית ביותר למילת מפתח מסוימת, נדרשת לא מעט עבודה מהצד שלנו. העבודה מתחלקת לתשתית האתר ולמה שקורה מחוץ לאתר. כלומר, אנחנו פועלים לשפר את הקוד באתר, לגרום לו לעלות יותר מהר, לשפר תגיות HTML חשובות ועוד, על מנת שהתשתית של האתר תעבוד כשורה. במקביל, אנחנו מתחילים לבנות קישורים לאתר, כדי שגוגל יבין שהתוצאה של האתר שלכם רלוונטית מאד למילת מפתח שהגולש חיפש כרגע.

היתרונות:

  • עם הזמן, יותר ויותר גולשים מודעים להבדל בין מודעות ממומנות לבין תוצאות אורגניות ובוחרים ללחוץ ישירות על התוצאות האורגניות. מה הסיבה לכך? כנראה שאם גוגל חושב שאתם רלוונטיים, אז גם הם חושבים.
  • מקבלים תנועה איכותית לאתר – בדרך כלל, תנועה אורגנית מביאה יותר פניות ומגדילה גם את זמן השהייה של גולשים בעמוד, בהשוואה לתנועה ממומנת לאתר.
  • אתם לא תלויים בתקציב פרסום, מופיעים 24/07, ללא קשר לתקציב פרסום.
  • הפעילות האורגנית "עוזרת" לכם להופיע במילות מפתח נוספות. לדוגמה, אם אני מקדם את המילה "עגלת תינוק" ולאתר שלי יש תוצאה גבוהה בגוגל (בתוצאות האורגניות), סביר להניח שיהיו לי גם מיקומים טובים במילה "עגלות לתינוק".

בשורה התחתונה: בעל האתר לא משלם בעבור קליק על המודעה ומרגע שהוא התקדם לעמוד התוצאות הראשון בגוגל, למעשה יש בידיו נכס אינטרנטי משמעותי ביותר שמביא לו חשיפה ופניות ללא עלויות פרסום.

קידום ממומן בגוגל – PPC

קידום ממומן בגוגל או במונח המקצועי שלו Pay Per Click, הינו קידום אתר בגוגל באמצעות מודעה ממומנת (פרסומת) שבה אני יכול להופיע ראשון באופן מיידי, בהתאם לתקציב שלי.

כך בדיוק זה נראה:

קידום ממומן בגוגל

 

בקידום ממומן בגוגל (PPC), אנחנו מדברים על תוצאות מיידיות. אתם יכולים להופיע מהיום להיום בדף התוצאות הראשון בגוגל ואפילו במקום הראשון – "הפרסומת הכי טובה שיכולה להיות!".

למה? כי הגולש מקבל פרסומת בדיוק למה שהוא חיפש. לפעמים הגולשים אפילו לא שמים לב שמדובר בפרסומת.

כל שצריך זה להחליט על תקציב פרסום ומילות מפתח רלוונטיות ואתם מופיעים באוויר ומקבלים תנועה לאתר שלכם.

נשמע פשוט? אז זהו שלא כל כך. צריך לדעת איך לעשות את זה כדי שהתקציב שלכם ינוצל בדיוק למילים שמביאות לכם את התוצאה הרצויה (פניות/מכירות), אחרת אפשר לבזבז את התקציב שלכם על קהל לא רלוונטי – אבל אל דאגה! בשביל זה אנחנו פה 🙂

היתרונות:

  • מופיעים באופן מיידי בגוגל. היום אני מעלה קמפיין, היום אני בדף ראשון.
  • שליטה מלאה על מילות המפתח מהן מקבלים תנועה לאתר – אני בוחר על אילו מילים אני מוכן לשלם ועל אילו לא.
  • יכולות מתקדמות להופעה לקהל רלוונטי, לא רק ברשת החיפוש של גוגל – גם במודעות באתרים מובילים בארץ ובעולם
  • אני יכול לבחור בדיוק לאיזה עמוד להפנות את הגולש (אתר/דף נחיתה/דף מוצר וכו')

בשורה תחתונה: בפעילות הממומנת ניתן להעלות קמפיין מהרגע להרגע ולהביא לחשיפה מיידית של המפרסם וכן להגדיר הצעות מחיר שונות בעבור ביטויים שונים, לשלוט על התקציב באופן יומיומי ולבצע שינויים תדירים בהתאם למבצעים וכדומה.

מה אנחנו ממליצים?

לרוב, אנחנו ממליצים על שילוב בין השניים. למה? כי ניתן לעשות "ניסויים" כדי לראות אילו מסרים עובדים ואילו מילות מפתח עובדות ב-PPC ומכך להסיק על מה שיעבוד גם בקידום האורגני.

וגם, אתם רוצים "לתפוס" את הגולש שלכם בכל ערוץ שהוא יבחר כדי להשיג את התוצאה הרצויה.

 
 

אהבתם? שתפו את החברים!
שדרוג אתר קיים
מודעות צד של פייסבוק

חדשות עדכונים וכלים שימושיים