שיווק שותפים באמזון: האם זה באמת כזה פשוט וכמה תוכלו להרוויח?

| מאת :

ג'ף בזוס, מי שהקים את אמזון ועומד בראשה, הוא אחד האנשים העשירים ביותר בעולם (ובחלק מהזמן גם האדם בעל ההון האישי הגדול ביותר מכולם). מי שמצטרף לתוכנית שיווק שותפים של אמזון אמנם לא יהפוך למולטי מיליארדר, אבל הוא בהחלט עשוי ליהנות מהכנסה חודשית נוספת יפה מאוד. באופן טבעי, ניצול ההזדמנות מחייב השקעה של זמן ותשומת לב – אבל עם המדריך המפורט שהכנו לכם, התהליך הופך לפשוט, ובעיקר לכזה שמבטיח התנהלות חכמה ואת מיצוי הפוטנציאל של שותפות עם אמזון.

ניווט מהיר: הצג

מהם העקרונות המרכזיים של שיווק שותפים?

אם אתם כבר יודעים מהו הרעיון הבסיסי של שיווק שותפים (Affiliate Marketing) ורוצים להבין איך עובדת התוכנית הספציפית של אמזון, ענקית המסחר האלקטרוני שמעסיקה יותר מ-650,000 בני אדם בכל העולם, דלגו לפסקה הבאה. אם אתם זקוקים להסבר קצר, העיקרון המרכזי פשוט מאוד: אתם ממליצים על מוצר כלשהו (שנמכר באתר אחר, במקרה זה אמזון) ומוסיפים לינק אליו. כל מי שהגיע דרככם ורכש את אותו המוצר מזכה אתכם בעמלה. אם יש לכם נכס דיגיטלי שמושך אליו גולשים רבים, ואתם יודעים להניע אותם לפעולה ובנוסף מדובר בעסקאות שהן באמת משתלמות – יש סיכוי טוב מאוד שתגלו שבזכות תכנית שותפים של אמזון נכנס לחשבון הבנק שלכם סכום כסף נאה מאוד מדי חודש.

אגב, לא רק ל-Amazon תכנית שיווק שותפים מוצלחת – אופציה נוספת היא שיווק שותפים באיביי, אתר התיירות המוביל Booking.com מציע לכם להיות שותפים שלו, וישנן גם אפשרויות נוספות.

קבלו הצעה משתלמת לקורס שיווק שותפים אונליין:


שיווק שותפים אמזון

היתרונות של תכנית השותפים של אמזון

שיווק שותפים עם אמזון מציע 5 יתרונות מרכזיים ומשמעותיים מאוד:

  1. מגוון מוצרים עצום – אמזון מוכרת אינספור מוצרים, באינספור תחומים. אי לכך, יש לכם חופש בחירה נרחב וסיכוי גבוה במיוחד למצוא הצעות משתלמות במיוחד בתחום שבו אתם מתמצאים ונתפשים כמקור סמכות – ולכן גם סיכוי טוב לייצר שפע עסקאות ושפע עמלות. אם לדוגמה יש לכם ידע בטכנולוגיה, תוכלו להמליץ על גאדג'טים מעניינים ולשלב בהמלצות שלכם לינקים לרכישה של המוצרים, ואם יש לכם בלוג פופולרי בנושא הורות – על צעצועים ייחודיים, בובות ועוד. בנוסף, גם אם הפניתם למוצר ספציפי והאדם שנכנס דרך הלינק שלכם קנה פריט אחר, תקבלו עמלה.
  2. שקיפות מלאה – שיווק שותפים באמזון הוא אופציה שמוצעת ע"י החברה שנים רבות מאוד, כך שיש לה ניסיון רב ויכולת ליצור מצבי Win-Win אמיתיים. בפרט, ישנם כלים שמבטיחים שקיפות מלאה, כך שתוכלו להתנהל מול התאגיד הענקי בראש שקט.
  3. מותג חזק – אמזון היא מותג עוצמתי, אחד הבולטים ביותר בעולם המסחר האינטרנטי, והיא גם נתפשת אצל רבים כמקום טוב לבצע בו עסקאות. הרווח שלכם הוא האפשרות להגיע לשיעור המרה גבוה, כלומר לשלוח מספר רב של גולשים לחנות המקוונת הגדולה ביותר בעולם ולקבל עמלות רבות.
  4. כלים להצגה אטרקטיבית של מוצרים – באנרים, לינקים מועשרים (טקסט + תמונה) ועוד כלים שתוכלו להטמיע באתר שלכם. באופן טבעי, גם התצוגה האטרקטיבית של המוצרים מגדילה את הסיכוי להמרה ולעוד עמלות.
  5. עמלות משתלמות – בין 1% ל-10% (פירוט בפסקה הבאה).

העמלות שמתקבלות בתוכנית שיווק שותפים באמזון

הבסיס של תוכנית שותפים אמזון הוא עמלה של 4% על כל עסקה שמושלמת בזכותכם. בנוסף, ישנן קטגוריות שעבורן נקבעה עמלה שונה, ביניהן:

  • מותרות – עמלה של 10%.
  • רהיטים, מוצרים לבית, מוצרי גינון – 8% מסכום המכירה (ואם למשל מדובר על שולחן גינה עם כיסאות שעולה 900 ש"ח, הרווח שלכם הוא 72 ש"ח).
  • ציוד משרדי, מוצרי טיפוח, כלי נגינה – 6%.
  • כלי עבודה – 5.5%.
  • מוזיקה (גם בפורמטים דיגיטליים וגם מוצרים פיזיים), מלאכת יד – 5%.
  • ספרים, מוצרי ספורט, כלי מטבח, מוצרים לתינוקות – 4.5%.
  • שעונים, תכשיטים, נעליים, אקססוריז, תיקים, אופנת נשים וגם קינדל ומוצרים טכנולוגיים אחרים – 4%.
  • צעצועים – 3%.
  • מחשבים ורכיבים למחשבים – 2.5%.
  • מסכי טלוויזיה ומשחקי וידאו דיגיטליים – 2%.
  • קונסולות משחק ומשחקי וידאו פיזיים – 1%.

הכסף מתקבל ישירות לחשבון הבנק שלכם או באמצעות כרטיסי מתנה לרכישה באמזון, לבחירתכם, כשהסכום המינימלי להעברה הוא 100$.

בחירת המוצרים שעליהם תמליצו לאחר שתצטרפו לתוכנית שותפים של אמזון מושפעת בעיקר מהמאפיינים הספציפיים של הפעילות שלכם. אם למשל יש לכם אתר שנפח התנועה אליו גדול במיוחד, תוכלו לשווק גם מוצרים יחסית זולים, מתוך תפישה שקל יותר לשכנע אנשים לרכוש פריטים שכאלה והמסה המשמעותית של העסקאות כבר תייצר הכנסה טובה מספיק. אם יש לכם קהל יעד מפולח במיוחד, ואתם מהווים מקור סמכות, תוכלו להמליץ גם על מוצרים יקרים יותר, כך שגם עסקאות בודדות יניבו לכם רווח נאה.

תכנית שיווק שותפים באמזון

אילו נכסים דיגיטליים מאפשרים שיווק אפקטיבי ומשתלם?

לשיווק שותפים באמזון פוטנציאל גבוה לשדרוג ההכנסה החודשית שלכם, כשיודעים לעשות אותו באופן מקצועי. מימוש הפוטנציאל מחייב שימוש בנכס דיגיטלי, ולא סתם נכס אלא כזה שמטופח באופן שוטף כשהפוקוס הוא על ההתאמה למוצרים שאותם תרצו לשווק עבור אמזון.

א. שיווק שותפים באמזון באמצעות בלוג מקצועי

יש לכם ידע בתחום הכושר הגופני, הספורט, תזונה שמתאימה למתאמנים וכו'? בלוג מקצועי, עם מידע בעל ערך אמיתי, עשוי למשוך אליו גולשים רבים. המלצות רלוונטיות – נעליים מעולות לריצה, תוספי מזון טבעוניים, מכשירי כושר ספציפיים וכו' – יובילו את הגולשים לאמזון, וחלק מהרווחים של אמזון יגיע לחשבון הבנק שלכם.

ב. שיווק שותפים באמזון באמצעות בניית קהילה בפייסבוק

הרשת החברתית היא גם רשת עסקית, ואם הצלחתם ליצור קהילה בתחום מסוים סביב דף עסקי או קבוצת פייסבוק, תוכלו לנצל אותה לטובת פרסום לינקים במסגרת שיווק שותפים עם אמזון. היתרון הגדול של פייסבוק הוא פוטנציאל הוויראליות, אבל מצד שני חשוב להיזהר משיווק יתר ובכל מקרה להציע גם תוכן חיוני ובעל ערך ולא רק תוכן מכירתי.

ג. שיווק שותפים באמזון באמצעות חשבון אינסטגרם פופולרי

דמיינו את עצמכם משוטטים באינסטגרם ורואים תמונה מרשימה של בית מעוצב. יחד עם הצילום שבאופן טבעי מושך תשומת לב, יש גם לינק לרכישה ישירה של אחד הפריטים שהעניקו לחלל את המראה המסוגנן שמצא חן בעיניכם – מן הסתם יש סיכוי סביר שתלחצו על הקישור וגם תקנו את אותו פריט. בהתאם לכך, חשבון אינסטגרם פופולרי שמתמקד בתחום ספציפי הוא נכס דיגיטלי רלוונטי עבור תוכנית השותפים של אמזון.

ד. שיווק שותפים באמזון באמצעות ערוץ יוטיוב עשיר בתכנים

יוטיוב הפכה מזמן לזירת פרסום שיכולה להיות אטרקטיבית מאוד. דוגמה טובה לניצול אתר העלאת הווידאו לטובת שיווק שותפים באמזון היא פתיחת וניהול ערוץ שכולל מדריכים מצולמים בתחום השיפוצים וה-DIY. סרטונים מושקעים, שבהם אתם מלמדים את הצופים לבצע פעולות שונות, יכולים להוות בסיס מצוין להמלצה על מקדחה שנמכרת באמזון, וכמובן שיש עוד דוגמאות רבות.

ה. שיווק שותפים באמזון באמצעות רשימת תפוצה

שיטה שאולי נתפשת כמיושנת, אבל עם ניסוח המייל הנכון שיעור ההמרה שלכם עשוי להיות גבוה במיוחד. תנאי הסף הוא כמובן רשימת תפוצה גדולה מספיק ומפולחת היטב.

איך מצטרפים לתכנית שיווק השותפים של Amazon?

ההצטרפות ל-Amazon (לתכנית שיווק שותפים) מתבצעת כאן והתהליך פשוט וידידותי. בסופו, תקבלו קוד ייחודי שמאפשר לחברה לזהות את הלקוחות שמגיעים דרך הלינקים שלכם ולתגמל אתכם בהתאם למכירות שתייצרו בעבורה.

חשוב להדגיש: הרישום עצמו פשוט – אגב, גם ל-Booking תכנית שיווק שותפים שהרישום אליה קל ומהיר – אבל על-מנת להתחיל להרוויח מהחבירה אל אמזון, שב-2019 ההכנסות שלה הגיעו לכ-230 מיליארד דולר, נדרש גם נכס דיגיטלי מתאים.

להצעה משתלמת במיוחד לקורס שיווק שותפים אונליין - השאירו פרטים:

מאמרים בנושא שיווק שותפים שעשויים לעניין אותך:​

אהבתם? שתפו את החברים!
פרסום בערוץ 13
מה זה מיתוג
אחסון אתרים Cloudways

חדשות עדכונים וכלים שימושיים