?פיצול ערוץ 2 – איך זה ישפיע על הפרסום באינטרנט

| מאת :

החל מ 1.11.2017 יתבצע פיצול בערוץ 2 לשני ערוצים נפרדים. במקום ערוץ 22, נקבל עתה את הערוצים 12 ו-13. המשמעות הברורה היא שכמות הצופים שנהגה לצפות בערוץ 2 מידי ערב, תתפצל עתה בין שני ערוצים לפחות. המשמעות של יותר ערוצים היא פחות צופים לכל ערוץ. המשמעות של פחות צופים לערוץ היא פחות חשיפה לכל פרסומת, והתוצאה המתבקשת היא צפי לירידת מחיר דקת פרסום, שהרי מחירה של דקת פרסום קשור קשר ישיר לחשיפה שלה לקהל, ויהיה פחות קהל בכל ערוץ.

מנגד, על מנת להגיע לאותה חשיפה לקהל רחב, המפרסמים יאלצו עכשיו לפרסם במקום בערוץ אחד, בשני ערוצים שהתפצלו – כלומר הוצאה נוספת בערוץ נוסף בעקבות פיצול ערוץ 2.
מצד אחד, אנחנו צפויים לראות ירידה במחיר דקת פרסום, אך מן הצד השני יש לקנות זמן פרסום בערוץ נוסף כדי להגיע לקהל שהתפצל עכשיו לשני ערוצים שונים . המשמעות למפרסם – עליה בהוצאה על פרסום בטלוויזיה, כדי להגיע לאותה יעילות וחשיפה.

מפרסמים לא אוהבים להגדיל תקציבי פרסום, על כן סביר שנראה הסטה של תקציבים מטלויזיה מפוצלת למדיה האינטרנטית, שם למדנו לאתר את הקהל באופן מדויק יותר. איך עושים זאת באמצעות פרסום ממומן בגוגל? קראו כאן >>
אז לצד העליה הריאלית במחיר הפרסום בטלוויזיה, נראה ירידה ביעילות, ולכן הסטת תקציבים למדיה שנחשבת ליעילה – הדיגיטל.

פיצול ערוץ 2

השוק הצפוף בדיגיטל והצורך להיות בולט

שתי ענקיות האינטרנט, גוגל ופייסבוק, פרסמו את תוצאות הכנסותיהן מפרסום ברבעון הראשון של 2017. לפי התוצאות שפרסמו גוגל ופייסבוק, מחזורי הפרסום ברבעון הראשון של 2017 דומות למחזור השנתי שכל כל שנת 2014. המשמעות היא גידול של פי 4 בהכנסות מפרסום תוך שלוש שנים בלבד. (מקור)

עכשיו נחבר את ההתרחשויות – מצד אחד, ירידת יעילות הפרסום הצפויה בטלוויזיה, וכתוצאה מכך הסטת תקציבי מפרסמים ישראלים נוספים לדיגיטל. מצד שני, העליה המדהימה בכמות הפרסום בגוגל ופייסבוק בשלוש שנים (פי ארבעה), והמסקנה המתבקשת -הדיגיטל יהיה צפוף עוד יותר.

ניהול קמפיינים בפייסבוק ובגוגל, למפרסם הישראלי הופך להיות מאתגר יותר ויותר, ולאחר פיצול ערוץ 2 יהיה אף מאתגר יותר. היכולת לבלוט, להגיע לקהל באופן ממוקד, יעיל ותכוף, מצריך יותר מקצוענות ויותר תקציבים.

המגמה הזו תגרום לחברות קטנות ובינוניות להיתקל בקשיים בהשגת ROI חיובי מניהול קמפיינים בדיגיטל, אלא אם יעשו זאת בסיוע של חברות דיגיטל מאוד מקצועיות, ובתקציבים משמעותיים יותר מבעבר.

למרות זאת, זו ההזדמנות שלכם!

כדי להימנע ממלחמות הפרסום וקרבות התקציבים, זו ההזדמנות להשקיע עוד בקידום האורגני. פעילות SEO שתקדם את התוצאות האורגניות של האתר העיסקי, מבלי להיכנס למלחמות הפרסום, התקציבים, הזרימה האדירה של מפרסמים שרוכשים מדיה. קידום אתרים אורגני הוא תחום שדורש התמחות גדולה ומעטות חברות הדיגיטל שיודעות לעשות זאת נכון. במשרדי הפרסום נערכו לפרסום בדיגיטל ולרכישת מדיה, אך נדירים המשרדים עם יכולות של קידום אתרים מקצועי. אני חושב שצריך לדבר על זה בשילוב עם המדיה, כי בכל זאת זה משהו שאנחנו עושים ואנחנו לא רוצים להגיד שלא מדובר בערוץ כדאי שמגיע בדרך נוספת לקהל היעד.

אם יש מהלך שכדאי מאוד לעסקים קטנים ובינוניים לבצע ביתר השקעה, זה קידום אורגני לאתר העיסקי. כאן שם המשחק הוא מקצוענות ולוא דוקא תקציבי ענק. קידום אורגני יכל להוביל עסקים לדף ראשון בגוגל, בתוצאה אורגנית (לא ממומנת), בה יחס ההקלקה ויחס ההמרה גבוהה ולאורך זמן, ואינו תלוי תקציב פרסום.

אם אתם עושים קידום אורגני, זה הזמן להעמיק את העשייה הזו, ואם אתם עדיין לא שם, אז זה הזמן להתחיל בקידום אורגני לעסקים. אל תפספסו את ההזדמנות הזו, פנו אלינו עוד היום!

 
 

אהבתם? שתפו את החברים!
היסטוריה של קידום אתרים

חדשות עדכונים וכלים שימושיים