פרסום בערוץ 12 – כמה זה עולה ולמה הפרסום בדיגיטל משתלם יותר?

| מאת :

אנחנו אוהבים לראות פרסומות בטלוויזיה (גם אם לפעמים קשה לנו להודות בזה…). במקרים רבים, אנחנו אפילו מצטטים ביטויים קליטים מתוך פרסומות, ולא מעט אנשים גם מפזמים את השירים שמשובצים בהן, במודע או שלא במודע. אסי כהן, אדיר מילר, אלי פיניש, שני כהן ועוד שחקניות ושחקנים יכולים להפוך גם חצי דקה למצחיקה מאוד, ואפילו מי שמתלונן על ההפסקות הארוכות בתוכניות החביבות עליו מכיר שלל פרסומות. במיוחד אנחנו מכירים ואוהבים פרסומות בערוץ 12 שמוביל את טבלאות הרייטינג ברוב שעות השידור.

השאלה היא האם אנחנו גם ממהרים לקנות את המוצרים שמנסים למכור לנו, ואם פרסום בערוץ 12 אכן משתלם – והתשובות לשאלות האלה הן קצת יותר מורכבות.

איך אפשר לדעת כמה עולה פרסומת בערוץ 12?

על-מנת לדעת אם פרסום בערוץ 12 הוא האופציה הנכונה ביותר עבור העסק שלכם, חשוב לדעת גם מהי העלות וגם מהי התועלת. פרסומות בערוץ 12 – ששייך כאמור לקשת, שמשדרת תכניות כמו ארץ נהדרת, הכוכב הבא ועובדה, ושבין הטאלנטים הבולטים שלה אפשר לציין את ארז טל, אסי עזר, רותם סלע וחיים אתגר – מתומחרות על בסיס הרייטינג של כל תוכנית.

עלות הפרסום מחושבת על פי נקודות רייטינג

העלות של נקודת רייטינג יכולה להגיע לכמה אלפי שקלים ברצועות המרכזיות שמרכיבות את הפריים טיים של קשת, בהתאם לביקוש והיצע וליכולות המו"מ של המפרסמים. אם למשל המחיר המסוכם הוא 2,500 ש"ח לנקודת רייטינג, והתוכנית שבמהלכה שובצה הפרסומת זכתה ל-20% רייטינג, התשלום יהיה 50,000 ש"ח לדקה. בהתאם לכך, פרסומת של חצי דקה מחייבת תשלום של 25,000 ש"ח – כשזוהי כמובן רק עלות השיבוץ בתוכנית הטלוויזיה המבוקשת, ועליה יש להוסיף את עלות ההפקה.

טווח המחירים של יצירת פרסומת לטלוויזיה הוא רחב במיוחד, ונע מכמה אלפי שקלים לחסויות קצרות ופשוטות ועד למאות אלפי שקלים ואפילו יותר כשמדובר על פרסומת מושקעת עם טאלנט מוכר. כשמחלקים את עלות ההפקה למספר השידורים של הפרסומת, התוצאה היא תוספת משמעותית למחיר שאתם משלמים למעשה עבור כל הופעה בטלוויזיה.

כמה עולה פרסומת בערוץ 12

כמה אנשים באמת צפו בפרסומת שלכם?

המרכיב השני בחישוב ROI (ראשי תיבות של Return On Investment, כלומר ההחזר על ההשקעה) הוא התועלת מהפרסום.

רווח אחד בזכות פרסום בערוץ 12 הוא חיזוק המותג. מי שמופיע בטלוויזיה נחשב כמי שמשחק במגרש של הגדולים, והיחס אליו בהתאם. התועלת העיקרית היא גידול במכירות – ואותה קשה, ובמידה רבה בלתי אפשרי, למדוד.

ראשית, גם אם אתם יודעים את הרייטינג של התוכניות הספציפיות שבהן שובצה הפרסומת שלכם, עדיין אין דרך לדעת כמה מהצופים באמת נחשפו אליה – וכמה מהם ניצלו את הפסקת הפרסומת לטובת הליכה לשירותים, בדיקת ההתראות בסלולר, הכנת משהו קטן לאכול, שיחה עם בני הבית האחרים כשהטלוויזיה במיוט וכו'. שנית, גם אם תנסו לבחון את היקף החשיפה – למשל באמצעות עריכת סקר, שכמובן מחייב השקעה כספית נוספת – עדיין אין דרך לדעת האם אותו פרסום בערוץ 12 אכן הניע אנשים לקנות את מה שרציתם למכור להם.

אלטרנטיבות אפשריות לפרסומות בערוץ 12

בנוסף לבדיקת יחס העלות-תועלת של פרסום בערוץ 12 בפני עצמו, כדאי לבחון גם אפיקי שיווק אפשריים אחרים – וכך לזהות את אלה המשתלמים ביותר מבחינתכם.

האופציה העיקרית בימינו היא שיווק בדיגיטל. עסקים רבים כבר מבינים זאת, ולראייה עוגת הפרסום של 2019 – בפעם הראשונה מאז שהתחילו למדוד את היקף ההשקעות בפרסום באפיקים השונים, הדיגיטל עקף את הטלוויזיה והגיע ל-38% מתוך סך תקציבי הפרסום, בעוד הטלוויזיה נשארה על 36%, כמו ב-2018.

פרסום בערוץ 12 או בדיגיטל

סיבה אחת לנהירה אל הדיגיטל היא התשובה לשאלה כמה עולה פרסומת בערוץ 12 – גם מי שיכול להרשות לעצמו השקעות בסכומים כאלה לא ממהר לעשות זאת, ובוודאי כשיש אלטרנטיבות זולות באופן משמעותי. סיבה חשובה נוספת היא האפשרות למדוד בצורה מדויקת את התוצאות של מהלכים שיווקיים בדיגיטל – אם למשל יצרתם קמפיין פרסום בפייסבוק, תוכלו לדעת בדיוק כמה אנשים ראו כל מודעה, כמה מתוכם לחצו עליה וכמה מהם רכשו מוצרים לאחר שהגיעו לאתר / לדף הנחיתה ממנה.

יתרון שלישי הוא האפשרות לגוון מאוד את השיווק: מומחה קידום אתרים יוביל את האתר לראש דפי תוצאות החיפושים הרלוונטיים עבורכם בגוגל, ביוטיוב אפשר להעלות סרטונים זולים וקלים להפקה שימתגו אתכם כמומחים ואפילו יהפכו לוויראליים, שיווק שותפים הוא עוד אופציה, אאוטבריין וטאבולה הן פלטפורמות מוצלחות לחשיפת העסק וצביעת קהלים באתרים הגדולים בארץ ובעולם, פרסום בגוגל מושך תשומת לב מיידית, הרשתות החברתיות מהוות גם זירות פרסום, ויש עוד אפשרויות.

בנוסף, אי אפשר להתעלם ממגמת המעבר לדיגיטל. אמנם אנחנו אוהבים פרסומות בערוץ 12, אבל בסופו של דבר מבצעים יותר ויותר פעולות דרך האינטרנט, כולל חיפושי מידע וקניות – ולכן השיווק בדיגיטל עובד מצוין ומניב תוצאות רצויות בכל מסגרת תקציב.

למידע על פרסום בערוץ 13 >>

למידע על פרסום ברדיו >>

 

* מאמר זה נכתב ע"י אורי שחם – מנהל מחלקת קידום אתרים בחברה.

אהבתם? שתפו את החברים!
רימרקטינג בפייסבוק
פלטפורמות מובילות למיקור חוץ בתחום הדיגיטל
5 טעויות נפוצות בקידום אתר

חדשות עדכונים וכלים שימושיים