הסיבה בגללה בעלי עסקים מפסידים לקוחות ברשת

| מאת :

בשנת 2018 קל, מהיר ונוח להביע את עמדתינו בכל זירה דיגיטלית: פייסבוק, אינסטגרם, טוקבק, בלוג ועוד.
למעשה נדרש מעט מאוד מאמץ, ומי שרוצה "ללכלך" על העסק שלנו ול"הכתים" את שמנו הטוב, יכול לעשות זאת די בקלות וללא יותר מדי מכשולים בדרך.

5 סיבות שבגללן אתם צריכים להכיר את התחום של ניהול מוניטין:

  1. 90% מהלקוחות קוראים ביקורות לפני שהם עובדים עם עסק (מקור)
  2. יותר מ-50% מהמבוגרים בארה"ב הודו שהם מחפשים בגוגל אחר אדם/חברה לפני שהם מתחילים לעבוד איתם (מקור)
  3. עובדים פוטנציאלים מחפשים מידע על החברה בגוגל לפני שהם מתחילים לעבוד בחברה ולנראות ברשת יש השפעה חשובה על ההחלטה שלהם.
  4. קרוב ל-90% מהגולשים לא עוברים בגוגל לעמוד 2 (מקור)
  5. 72.3% מהגולשים מאמינים לתוצאות של גוגל (מקור)

במצב כזה, אתם רוצים שמי שמחפש אתכם יגיע לתוצאות רלוונטיות בגוגל. תוצאות שיש לכם שליטה עליהן.

ככל שאנו חיים יותר ויותר את חיינו ברשת האינטרנט, אנו מגלים שבנוסף לחסרונות הידועים של שיתוף יתר ועומס אינטלקטואלי ואף רגשי, יש לנו מעט מאוד שליטה על הדרך בה אנו בעצמנו מופיעים ברשתות השונות ומנועי החיפוש.
כתוצאה מן הכתוב לעיל, יש לא מעט אנשים וחברות שנכתבות עליהם תגובות שליליות מבלי בכלל שהאמת משחקת תפקיד. התגובות ותוצאות הללו מופיעות פעמים רבות כאשר גולשים עושים חיפוש אחר שמם בגוגל, וההשפעה שלהם ניכרת בתהליך קבלת ההחלטות של הגולש האם לעבוד מול אותן חברות.

זה יכול לקרות לרופאים, עורכי דין, בעלי עסקים, חברות עמותות ובפועל לכולם.
בימינו, מעט מאד אנשים לא מחפשים מידע בגוגל על האדם/חברה אשר לה הם הולכים לתת את הכסף שלהם ובצדק.

אז כמו שהבנתם, חברות רבות ואנשי עסקים רבים מפספסים עסקאות בגלל כתבות שליליות וזו עובדה קיימת.
בחיפוש קצר בגוגל אחר השם בנימין נתניהו, תתקלו באתר שמופיע גבוה בתוצאות החיפוש, תחת הכתובת: netanyahu.org.il.
ברור לכם שמטרת האתר הזו היא שכאשר מישהו מחפש בגוגל מידע על בנימין נתניהו, רוצים שנראה כתבות חיוביות.

אם בקידום אתרים עושים מניפולציה על גוגל כדי שיבין מי התוצאה/העסק הכי נכון למילת מפתח ספציפית, גם כאן נעשית מניפולציה כדי לטהר את השם של העסק.
אנחנו בחברת לינקשייק מספקים ללקוחותינו שליטה על הנראות שלהם במנועי החיפוש.

שליטה במוניטין

איך מתבצעת "עבודת המוניטין"?

עבודה זו דורשת ידע טכני ומומחיות רבה.
העבודה דורשת: כתיבת מאמרים וכתבות, כתיבת תוכן לאתר האישי והעסקי, כתיבת תוכן וניהול הרשתות החברתיות, קשרים עם חברות יח"צ ופרסום, הקמת בלוגים ופורומים, ידע טכני רב בקידום אתרים ושיווק, והרשימה לא נגמרת כאן.

עד כמה זה מסובך להסיר או למחוק תוצאות שליליות ברשת?

קשה עד בלתי אפשרי. רק אם המפרסם יסכים להסיר את התוכן שלו מהאתר התוצאה באמת תוסר. ב- עבודת ניהול המוניטין שלנו אנו לא מחפשים להסיר לחלוטין את התוצאות. עיקר העבודה שלנו היא לדחוק תוצאות שליליות לדפים האחרונים בתוצאות החיפוש. החדשות הטובות הן שמעט מאוד אנשים אם בכלל מחפשים תוצאות לחיפוש ספציפי בדפים מספר 3 ואילך בגוגל. זאת במיוחד כאשר כל הדפים הראשונים וצירי הזמן מלאים באזכורים חיוביים.

ניהול מוניטין בגוגל

"אבל יש תוצאות שהן נכונות של אנשים שפשעו"

נכון.
חברת לינקשייק בוחנת כל לקוח אשר מגיש בקשה לניהול מוניטין בקפידה רבה. כבר נתקלנו בכמה מקרים שנאלצנו לסרב בנימוס.
המטרה שלנו בניהול מוניטין ברשת היא לעזור לעסקים שיש להם בעיות עם תוצאות ספציפיות שהן לאו דווקא נכונות/פרשנות של לקוח/פעילות של מתחרים שפוגעת בהם.

לסיכום:

כולנו מחפשים בגוגל מידע על אנשים/חברות, זה נכון וזה מוצדק.
אנחנו מזמינים אתכם עכשיו לבצע חיפוש בגוגל אחר השם שלכם, של המנכ"ל של החברה, של החברה/עסק ולראות שהתוצאות שמופיעות שם הן רלוונטיות וטובות.
זיהיתם כמה תוצאות שליליות? דברו איתנו!

 

אהבתם? שתפו את החברים!
קהל לוק א לייק
אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל בישראל

חדשות עדכונים וכלים שימושיים