עדכוני אלגוריתם גוגל – פאנדה ושאר החיות

| מאת :

שינויים ועדכונים באלגוריתם הדירוג של גוגל הם לא עניין של מה בכך ואלו נעשים כמעט על בסיס יומי.
חלקם הם שינויים קטנים וכמעט שאינם מורגשים וחלקם יכולים פשוט לזעזע את ה-SERP=Search Engine Results Page בצורה משמעותית ולעיתים "יקרה למשתמש".

המאמר הבא נועד כדי לעזור לכם לקוחות הקצה למצוא הגיון בשינויים והעידכונים הנ"ל וכמו כן לספק עצות מעשיות וברורות מעולם ה-SEO לכל עדכון בנפרד.

עדכוני האלגוריתם של גוגל

עדכון פנדה / PANDA

תאריך פרסום: 24.02.2011
דגש על תוכן דל או משוכפל באתר, ספאם שנוצר על ידי המשתמש ודחיסה של מילות מפתח באתר על מנת להתקדם בדירוג וללא התחשבות בחווית המשתמש או במשמעות של אותו התוכן.

איך זה עובד: עדכון פנדה את מספק מדד איכות (QUALITY SCORE) לדפי האתר ומשתמש במדד הזה על מנת לקבוע את הדירוג של האתר. בתחילתו של הפיתוח, פנדה שימש בתור פילטר יותר מאשר מדד דירוג באלגוריתם, עד שבינואר 2016 העידכון נכנס רשמית והשתלב באלגוריתם המרכזי של גוגל.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? יש לדאוג לתוכן איכותי וייחודי שיופיע באתר. התוכן היום הוא המלך וככל שהוא יהיה יותר מעניין, רחב ומקיף יותר, ככה גולשים יוכלו לשתף אותו, גוגל יאנדקס אותו יותר וידרג אותו גבוה יותר. יש לשים לב שהתוכן יהיה ייחודי ולא מועתק. אין לקחת תוכן מאתרים ברשת ולהעתיק אותו לתוך האתר שלכם. כלי שיכול לעזור לכם לדעת האם התוכן באתר שלכם מושכפל הוא Copyscape

copyscape צילום מסך

עדכון פינגווין \ PENGUIN

תאריך פרסום: 24.04.2012
דגש על ספאם לינקס או לינקים לאתר שאינם קשורים אליו מבחינת נושא וגם לינקים עם אופטימיזציה מוגזמת ב-anchor text (טקסט העוגן ממנו יוצא הקישור)

איך זה עובד: מטרת האלגוריתם של פינגווין היא להוריד את הדירוג של אתרים שהוא מוצא בהם לינקים מניפולטיביים, בניגוד לפנדה שעורך את הבדיקות שלו אחת לכמה זמן, הפינגווין עובד בזמן אמת כך שבעלי אתרים לא יצטרכו לחכות עד לעדכון הבא כדי לשקם את הדירוגים שלהם. במקרה של הפינגווין בעלי האתרים יראו את השינויים בתוך פרק זמן קצר. כמו כן, מאז 2016 עדכון פינגווין כמו הפנדה נכללים BUILT IN באלגוריתם העיקרי של גוגל.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? עליכם לבצע בדיקות שיגרתיות של הקישורים שמפנים לאתר ולנסות לאתר כל חריגה שהיא בין אם חיובית או שלילית בפרופיל הקישורים.
ניתן לעשות זאת עם מגוון רחב של תוכנות: Search Console (צריך לאמת את הנכס לפני כן), Ahrefs ועוד הרבה אחרים..

עדכון יונק הדבש \ HUMMINGBIRD

תאריך פרסום: 22.08.2013

איך זה עובד: יונק הדבש נוצר על מנת לעזור לגוגל לפרש בקשות חיפוש בצורה יעילה יותר ובכך לספק למשתמש הקצה את התשובות אותן הוא מחפש לפי כוונותיו, גם אם אותו משתמש הקליד מילות מפתח בשורת החיפוש שאינן מדוייקות 100% למה שהוא מחפש. בעצם יונק הדבש עוזר לגוגל להבין בצורה טובה יותר "למה התכוון המשורר" (:
כמו כן עידכון זה מאפשר לנו לדרג את האתר שלנו בגוגל גם אם המשתמש לא חיפש את המילים המדוייקות אותן קידמנו.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? עלינו להרחיב את מחקר המילים שלנו וכמו כן להתמקד יותר על הרעיון והקונספט אותו אנו רוצים לקדם מאשר מילות המפתח המדוייקות אותן אנו רוצים להציג.
כלים מעולים לביצוע הפעולות הנ"ל מסופקים על ידי גוגל כמו Google Related Searches \ Google Autocomplete ודומיהן.
כלים אלה יוכלו לעזור לכם להבין אילו מילות מפתח נוספות יכולות להיות רלוונטיות עבורכם ובאיזו "שפה" הלקוח הפוטנציאלי שלכם משתמש וכך תוכלו לעדכן, לעניין, ולכתוב את התוכן באתר בצורה אופטימלית.

Google Autocomplete

Google Related Searches

עדכון יונה \ PIGEON

תאריך פרסום: 24.07.2014

איך זה עובד: עידכון זה משפיע על תוצאות החיפוש שגולש מקבל בגוגל, בהתאם למיקומו הגיאוגרפי. כלומר, אם אני אהיה גיאוגרפית בתל אביב ואחפש בגוגל את המילה "פיצה" אני אקבל תוצאות בעמוד החיפוש של גוגל של פיצריות שנמצאות בתל אביב ואם אחפש בדיוק את אותה מילה, כאשר אני נמצא בחיפה, אני אקבל תוצאות בעמוד החיפוש של גוגל של פיצריות שנמצאות בחיפה – גם אם לא ציינתי את שם העיר בשאילתה שלי!
יתרה מכך, אם יש אתרים של פיצריות מובילות שיש להם עמוד סניף לחיפה ועמוד סניף לתל אביב, כאשר אני אחפש את המילה "פיצה", בזמן שאני נמצא בחיפה, אני אבל בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל את עמוד סניף של חיפה וכאשר אעשה זאת בתל אביב, אני אקבל את עמוד הסניף של תל אביב.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? במידה והעסק שלכם נמצא במיקום גיאוגרפי, הוסיפו את הכתובת באתר, פתחו מיקום ב-Google My Business והוסיפו קוד Schema של עסק מקומי לאתר שלכם (למתקדמים שבנינו)

גוגל פנדה
דומיינים של גוגל
שוקולד