עדכוני אלגוריתם גוגל – פאנדה ושאר החיות

| מאת :

אם אתם בעלי עסק ויש לכם אתר, סביר להניח שיצא לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל. אם יצא לכם לקדם את האתר שלכם, סביר להניח ששמעתם על העדכונים של גוגל. אם שמעתם על העדכונים של גוגל אז בטח שמעתם את השמות פנדה, פינגווין, פידג'ן ועוד.
במאמר הבא אנחנו נעבור על העידכונים המשמעותיים של גוגל.
מי שלא מכיר את התעשייה של קידום אתרים, אין לו מושג כרגע מה אני רוצה… אני אסביר בפשיטות, כדי לא להלאות את מי שכן מכיר את התעשייה: פאנדה ופינגווין הם שני שמות קוד שעומדים מאחורי שני עדכונים מאוד גדולים ומאוד מהותיים לאלגוריתם האחראי על דירוג האתרי בחברת גוגל. כל עדכון כזה גרם לזעזוע שלם בתעשייה – ממש בחינת "עליונים למטה ותחתונים למעלה", חברות קטנות שבנו הרבה תוכן והשקיעו באתר, אבל לא כל כך קידמו אותו לפי החוקים הישנים של גוגל, פתאום מצאו את עצמם עם דירוגים מרשימים בעמוד הראשון למילים לא מבוטלות בכלל, וחברות ענק איבדו עשרות אחוזים מהתנועה לאתר שלהם דרך גוגל.

בכותרת המאמר כתבתי "מה שפאנדה, פינגווין ושאר חיות יכולות לעשות בשביל האתר שלכם" – "בשביל" היא מילה חיובית, לרמוז שבאמת פאנדה פינגווין, וכל חיה אחרת שגוגל תחליט לשסע באתר שלכם בחודשים הקרובים, יכולות באמת לבוא לקראתכם ולעזור לכם לקבל דירוגים טובים למילות מפתח שבהם רק חלמתם לקבל דירוגים בעבר, ולשלוח את המתחרים שלכם רחוק למטה.

מאט קאטס, הדובר של גוגל לענייני מנוע החיפוש שלהם (או לפחות, כך זה בפועל), העביר מסר מאוד חד לכל קהילת בעלי האתרים וחברות קידום אתרים בגוגל – "תפסיקו לקדם את האתרים שלכם – תתחילו לשפר אותם ולעבוד עליהם, והדירוגים ממילא יגיעו", במילים קצת אחרות. גוגל שולחת מסר מאוד ברור תוך יצירת רעידת אדמה עצומה בכל תעשיית הקידום באינטרנט… את ה"אפטר שוקים" של הרעידה אנחנו עדיין מרגישים, אבל באמת – לא נותר דבר לעשות כי אם להמשיך לשחק בכללים החדשים של גוגל.

הדבר החיובי בכל העסק הזה הוא – שסוף סוף חברות קידום שעבדו קשה באמת לשפר את האתר של הלקוחות שלהם ולבנות אותו בצורה חיובית, יראו פירות, ואלו שעסקו בשיטות "כובע שחור" או אפור למינהם (שיטות מפוקפקות להעלות את הדירוג בצורה לא מקובלת) קיבלו מכה וצריכות לשנות לגמרי את כל האסטרטגיה שלהם. אותם חברות קידום אתרים אמיתיות, כמו שהרבה קוראים להם, שבאמת מבצעות דברים בשיטות "כובע לבן", פשוט היו צריכות לשנות כמה מאפיינים קטנים בשיטות שלהם ולהתאים את עצמם לחוקים החדשים של גוגל – אבל מרעידת האדמה הם לא כל כך נפגעו.

אז עם מי אתם מעדיפים לעבוד – חברה שתיתן לכם תוצאות מצויינות, תקבלו המון תנועה מהר, אבל יום אחד יכול להיות שכל הנוכחות שלכם בגוגל פשוט תימחק, או חברה שתעבוד כדי באמת לבנות לכם תוכנית קידום ושיפור איכותית לאתר שלכם, ובטווח הארוך תבנה יסודות איתנים ותשיג לכם את הדירוגים שאתם באמת רוצים, בלי רעידות אדמה? הבחירה היא שלכם… גוגל, מהצד שלה מבטיחה שיש לה עוד חיות מיוחדות בדרך לזרוע הרס (או אולי לבנות? תלוי איך מסתכלים על זה) ב"מאפיה" של קידום האתרים בשיטות המפוקפקות, ולכן – עצה שלי: תשחקו לפי הכללים שלהם, רק ככה תרויחו.

שדרוג אתר קיים
רימרקטינג בפייסבוק
היסטוריה של קידום אתרים