גוגל דומיינז

| מאת :

השנה היא 2014, ול-55% מהעסקים הקטנים עדיין אין אתר. בעידן שבו אנחנו יכולים לגלוש ברשת מהטלפון הסלולרי שלנו, הנתון הזה נשמע מדהים ונוראי כאחד – אתר אינטרנט הוא הכלי הבסיסי והראשוני ביותר שבאמצעותו עסקים, קטנים כגדולים, יוצרים קשר עם הלקוחות. העובדה שרק 45% מהעסקים הקטנים עברו למרחב הקיברנטי משפיעה באופן ישיר על הכלכלה שלנו.

 

כדי לסייע לעסקים הללו, בגוגל עובדים בימים אלו ממש על גוגל דומיינז, מערכת לרישום דומיינים שתסייע לעסקים קטנים לעשות את צעדיהם הראשונים הרשת. את בניית האתר גוגל תשאיר לשותפותיה למייזם – שופיפיי, סקוורספייס, וויבלי ווויקס.

 

בעוד שלא מדובר במהפכה גדולה במיוחד – שירותי רישום דומיין קיימים מאז תחילת הרשת והתהליך די פשוט – הפניה של גוגל לעסקים קטנים, לצד השם המוכר יסייעו לעוד ועוד עסקים לפנות לרשת ככלי עבודה. יחד עם זאת, חשוב לציין שהיום שם הדומיין חשוב הרבה פחות ממה שהוא היה כשהרשת עוד היתה בחיתוליה – אם פעם אפשר היה למדוד את ערכו של דומיין מוצלח במיליונים רבים, היום כמעט כל דפדפן מחובר ישירות למנוע החיפוש של גוגל, ומאפשר למצוא אתרים וחברות בקלות, בלי צורך להקליד או לזכור את הדומיין שלהם.

 

עם המהלך הזה, גוגל מנסה להרחיב את השליטה המונופוליסטית שלה על הרשת – לצד מנוע החיפוש הפופולרי והחזק ביותר, אתר הסרטונים המוכר ביותר, מערכת הדואר האלקטרוני המתקדמת ביותר, מערכת הפרסום הריווחית ביותר והדפדפן הפופולרי ביותר, ההתרחבות לשוק רישום הדומיינים ובניית האתרים תאפשר לגוגול, במקרה שתצליח, לכבוש עוד פיסה מהאינטרנט. לאלו מאיתנו שצופים בהתקדמות הווירטואלית של גוגל נשאר רק לקוות שמנהליה עדיין עומדים מאחורי סיסמתה המוכרת, Do no evil, ולא ישתמשו בכוחם לרעה.

היסטוריה של קידום אתרים
מה זה SEO
רימרקטינג בפייסבוק