עדכוני האלגוריתם של גוגל – פנדה, פינגווין ושאר החיות

| מאת :

שינויים ועדכונים באלגוריתם הדירוג של גוגל הם לא עניין של מה בכך ואלו נעשים כמעט על בסיס יומי.
חלקם הם שינויים קטנים וכמעט שאינם מורגשים וחלקם יכולים פשוט לזעזע את ה-SERP=Search Engine Results Page בצורה משמעותית ולעיתים "יקרה למשתמש".

המאמר הבא נועד כדי לעזור לכם לקוחות הקצה למצוא הגיון בשינויים והעידכונים הנ"ל וכמו כן לספק עצות מעשיות וברורות מעולם ה-SEO לכל עדכון בנפרד.

עדכוני האלגוריתם של גוגל

 

◀ עדכון פנדה / PANDA

תאריך פרסום: 24.02.2011
דגש על תוכן דל או משוכפל באתר, ספאם שנוצר על ידי המשתמש ודחיסה של מילות מפתח באתר על מנת להתקדם בדירוג וללא התחשבות בחווית המשתמש או במשמעות של אותו התוכן.

מה כולל העדכון? עדכון פנדה את מספק מדד איכות (QUALITY SCORE) לדפי האתר ומשתמש במדד הזה על מנת לקבוע את הדירוג של האתר. בתחילתו של הפיתוח, פנדה שימש בתור פילטר יותר מאשר מדד דירוג באלגוריתם, עד שבינואר 2016 העידכון נכנס רשמית והשתלב באלגוריתם המרכזי של גוגל.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? יש לדאוג לתוכן איכותי וייחודי שיופיע באתר. התוכן היום הוא המלך וככל שהוא יהיה יותר מעניין, רחב ומקיף יותר, ככה גולשים יוכלו לשתף אותו, גוגל יאנדקס אותו יותר וידרג אותו גבוה יותר. יש לשים לב שהתוכן יהיה ייחודי ולא מועתק. אין לקחת תוכן מאתרים ברשת ולהעתיק אותו לתוך האתר שלכם. כלי שיכול לעזור לכם לדעת האם התוכן באתר שלכם מושכפל הוא Copyscape.

copyscape צילום מסך

 

◀ עדכון פינגווין \ PENGUIN

תאריך פרסום: 24.04.2012
דגש על ספאם לינקס או לינקים לאתר שאינם קשורים אליו מבחינת נושא וגם לינקים עם אופטימיזציה מוגזמת ב-Anchor Text (טקסט העוגן ממנו יוצא הקישור)

מה כולל העדכון? מטרת האלגוריתם של פינגווין היא להוריד את הדירוג של אתרים שהוא מוצא בהם לינקים מניפולטיביים, בניגוד לפנדה שעורך את הבדיקות שלו אחת לכמה זמן, הפינגווין עובד בזמן אמת כך שבעלי אתרים לא יצטרכו לחכות עד לעדכון הבא כדי לשקם את הדירוגים שלהם. במקרה של הפינגווין בעלי האתרים יראו את השינויים בתוך פרק זמן קצר. כמו כן, מאז 2016 עדכון פינגווין כמו הפנדה נכללים BUILT IN באלגוריתם העיקרי של גוגל.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? עליכם לבצע בדיקות שיגרתיות של הקישורים שמפנים לאתר ולנסות לאתר כל חריגה שהיא בין אם חיובית או שלילית בפרופיל הקישורים (עוד על קישורים לאתר כאן).
ניתן לעשות זאת עם מגוון רחב של תוכנות: Search Console (צריך לאמת את הנכס לפני כן), Ahrefs ועוד הרבה אחרים.

 

◀ עדכון יונק הדבש \ HUMMINGBIRD

תאריך פרסום: 22.08.2013

מה כולל העדכון? יונק הדבש נוצר על מנת לעזור לגוגל לפרש בקשות חיפוש בצורה יעילה יותר ובכך לספק למשתמש הקצה את התשובות אותן הוא מחפש לפי כוונותיו, גם אם אותו משתמש הקליד מילות מפתח בשורת החיפוש שאינן מדוייקות 100% למה שהוא מחפש. בעצם יונק הדבש עוזר לגוגל להבין בצורה טובה יותר "למה התכוון המשורר" (:
כמו כן עידכון זה מאפשר לנו לדרג את האתר שלנו בגוגל גם אם המשתמש לא חיפש את המילים המדוייקות אותן קידמנו.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? עלינו להרחיב את מחקר מילות המפתח שלנו וכמו כן להתמקד יותר על הרעיון והקונספט אותו אנו רוצים לקדם מאשר מילות המפתח המדוייקות אותן אנו רוצים להציג.
כלים מעולים לביצוע הפעולות הנ"ל מסופקים על ידי גוגל כמו Google Related Searches \ Google Autocomplete ודומיהן.
כלים אלה יוכלו לעזור לכם להבין אילו מילות מפתח נוספות יכולות להיות רלוונטיות עבורכם ובאיזו "שפה" הלקוח הפוטנציאלי שלכם משתמש וכך תוכלו לעדכן, לעניין, ולכתוב את התוכן באתר בצורה אופטימלית.

Google Autocomplete

Google Related Searches

 

◀ עדכון יונה \ PIGEON

תאריך פרסום: 24.07.2014

מה כולל העדכון? עידכון זה משפיע על תוצאות החיפוש שגולש מקבל בגוגל, בהתאם למיקומו הגיאוגרפי. כלומר, אם אני נמצא בתל אביב ואחפש בגוגל את המילה "פיצה" אני אקבל תוצאות בעמוד החיפוש של גוגל של פיצריות שנמצאות בתל אביב ואם אחפש בדיוק את אותה מילה, כאשר אני נמצא בחיפה, אני אקבל תוצאות בעמוד החיפוש של גוגל של פיצריות שנמצאות בחיפה – גם אם לא ציינתי את שם העיר בשאילתה שלי!
יתרה מכך, אם יש אתרים של פיצריות מובילות שיש להם עמוד סניף לחיפה ועמוד סניף לתל אביב, כאשר אני אחפש את המילה "פיצה", בזמן שאני נמצא בחיפה, אני אבל בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל את עמוד סניף של חיפה וכאשר אעשה זאת בתל אביב, אני אקבל את עמוד הסניף של תל אביב.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? במידה והעסק שלכם נמצא במיקום גיאוגרפי, הוסיפו את הכתובת באתר, פתחו מיקום ב-Google My Business והוסיפו קוד Schema של עסק מקומי לאתר שלכם (למתקדמים שבינינו)

 

◀ עדכון מובייל / MOBILE

תאריך פרסום: 26.02.2015

מה כולל העדכון? עדכון המובייל של גוגל הבטיח לתת לגולש חווית משתמש טובה יותר במובייל ולפגוע במיקומים של אתרים שאין להם אתר מותאם לטלפון הנייד. כחלק מהעדכון גוגל החלו לסמן לגולשים דרך המובייל, האם האתר שהם עומדים להיכנס אליו מותאם לנייד או לא – פעולה שבהחלט משפיעה על הגולש האם להיכנס אל האתר. למידע נוסף על עדכון זה

ידידותי למובייל

מאוחר יותר באותה שנה גוגל כבר הודיעו שכמות החיפושים במובייל עקפו את כמות החיפושים בדסקטופ לראשונה. מיותר לציין שעדכון זה היה בין הראשונים שמותאם למובייל בלבד ומאז ועד היום היו עוד עידכונים בנושא, בניהם ה-Mobile First שנכון לסוף שנת 2017, עדיין לא יצא בפועל.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? לייצר אתרים ועמודים המותאמים למובייל. באותה תקופה, מרבית האתרים היו מותאמים למחשב בלבד וזה דרש מהם לשדרג את האתר הקיים שלהם לאתר רספונסיבי או לבנות אתר מותאם למובייל בנפרד.
בדקו האם האתר שלכם מותאם למובייל על ידי לחיצה כאן

 

◀ עדכון רנק בריין / RANK BRAIN

תאריך פרסום: 26.10.2015

מה כולל העדכון? עדכון זה ההוא למעשה תוסף שעובד בשיתוף עם עדכון HUMMINGBIRD ומשמש בעצם כמערכת למידה או מכונת למידה העוזרת לגוגל להבין את המשמעות וההגיון שמאחורי שורות החיפושים שמבצעים משתמשי הקצה = הלקוחות. גוגל מחשיבים את RANKBRAIN בתור אחד מ-3 העדכונים החשובים ביותר שלהם ובעוד שאנחנו לא ממש מכירים את האלגוריתם עצמו מובן כי אנו צריכים להשקיע בתוכן רלוונטי ומקיף לגולש בעוד אנו מקפידים על אתר נוח ונעים למשתמש.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? עליכם ליצור תוכן שימושי ורלוונטי לגולש וכמו כן לבדוק את התוכן בהם משתמשים המתחרים שלנו המדורגים גבוה מאיתנו בתוצאות החיפוש.

עדכון רנק בריין

 

◀ עדכון אופוסום / POSSUM

תאריך פרסום: 01.09.2016

מה כולל העדכון? עדכון זה הוא בעצם שיכלול ותוספת לעדכון ה-pigeon ועוזר לגוגל להבטיח שתוצאות החיפוש המוקלדות על ידי הגולש יופיעו בהקשר ישיר למיקום שלו באותו רגע נתון. עדכון זה גם נוצר על מנת להתמודד עם התחרות של העסקים השונים ל"המציא" לעצמם מיקומים שאינם קיימים באמת על ידי יצירת מפות וכתובות פיקטיביות. עדכון זה השפיע בעיקר על 3 התוצאות של גוגל מפות שמופיעות בעמוד תוצאות החיפוש
ככל שהגולש ממוקם קרוב יותר לכתובת העסק בו נמצא הנושא אותו הוא מחפש ההסתברות שאותו עסק יופיע ראשון בתוצאות החיפוש גדולה יותר.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? עליכם להרחיב את מילות המפתח באתר לפי המיקום הגיאוגרפי של העסק שלכם, בכדי שיופיע גם האתר שלכם יופיע במקומות הגיאוגרפים הרלוונטים. ושימוש בגוגל לעסק שלי וקוד Schema של עסק לוקאלי.

עדכון אופוסום

 

◀ עדכון פרד / FRED

תאריך פרסום: 08.03.2017

מה כולל העדכון? פרד הוא האחרון בסדרת העדכונים של גוגל עד כה ומתייחס בעיקר לאתרים המפרים את ההנחיות הטכניות של גוגל. עדכון זה מיועד בעיקרו לאתרים בעלי תוכן דל או שאינו איכותי ונוצר באתר על מנת לייצר לידים ורווח מפרסום בניגוד למטרת גוגל שהיא לספק תוכן איכותי ורלוונטי לגולש.

איך זה בא לידי ביטוי באתר שלכם? עליכם לפעול לפי ההנחיות של גוגל = Google Search Quality Guidelines ולדאוג לכך שלא ימצאו אצלכם תוכן דל ושאינו רלוונטי לגולש. כמו כן עלינו לדאוג לכך שאם אנו מפרסמים תוכן באתרים אחרים אז שאלו יהיו מהימנים ובעלי דירוג גבוה.

חוששים שהאתר שלכם נפגע מעדכון כלשהו? צרו איתנו קשר

     

    נפגעתם כבר מעדכון של גוגל ואתם מחפשים פתרון? פנו ליועץ קידום אתרים בעל ניסיון וקבלו ייעוץ חינמי.

     

    אהבתם? שתפו את החברים!
    אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל בישראל
    כמה עולה פרסומת בערוץ 12
    דומיינים של גוגל

    חדשות עדכונים וכלים שימושיים